Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 3 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 38
    Ziet er geweldig uit Wilco.
    Eindelijk weer een gereedschaps maker uit ons eigen landje.

Dankje mensen voor de reacties en complimenten! Leuk om te horen!

@ Kodama: smeden is een kunst die ik helaas niet beheers, dus om gesmede beitels te maken te bieden is vooralsnog geen optie. Wie weet in de toekomst ;-)

- - - Updated - - -

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coko Bekijk Berichten
    Wilco maakt werkelijk prachtig gereedschap! Zijn aftekenmes is een van mijn meest gebruikte gereedschappen.
    Ha Coko,

Fijn om te horen!

hee wilco ik denk dat het tijd word om je inbox leeg te maken
    mvg tom

Hoi Tom,

Goede tip! Is gebeurt.

Bijzonder mooie stukken gereedschap!

Ik zag ook twee foto's voorbij komen met daarop beitels voor gitaarhalzen.
    Op welke wijze worden die gebruikt?
    Ik heb ook enige ervaring met het maken van gitaarhalzen,
    Echter kan ik mij niet imbeelden waarvoor je een gekromde beitel moet gebruiken.
    Weet jij dit Wilco? Of kan een ander forumlid hier evt wat meer over vertellen?

Groeten,
    Martin

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Klaasjandiederik Bekijk Berichten
    Bijzonder mooie stukken gereedschap!

Ik zag ook twee foto's voorbij komen met daarop beitels voor gitaarhalzen.
    Op welke wijze worden die gebruikt?
    Ik heb ook enige ervaring met het maken van gitaarhalzen,
    Echter kan ik mij niet imbeelden waarvoor je een gekromde beitel moet gebruiken.
    Weet jij dit Wilco? Of kan een ander forumlid hier evt wat meer over vertellen?

Groeten,
    Martin
    Bijvoorbeeld voor de vorming van een klassieke hiel, die een dubbele curve heeft.. Ook worden ze vaak gebruikt om zanbalkjes mee te vormen.. Erg handig!

Nieuw setje paring chisels

Een poosje terug kreeg ik zo vanuit het niets een mailtje uit Duitsland of ik drie paring beitels kon maken. Dat kan natuurlijk altijd, maar juist deze afmetingen had ik net op voorraad dus ik kon direct aan de slag. Normaal duurt het een paar maand van begin tot eind, maar dit setje had ik binnen een week klaar, omdat enkel de handvatten nog gedraaid moesten worden.

Eigenlijk waren deze beitels voor mijn eigen set bestemd, echter na drie jaar heb ik nog steeds geen beitel voor mezelf kunnen houden omdat er steeds mensen waren die ze wilden hebben ;-)

Maar goed, hierbij wat foto's. Handvatten zijn gemaakt van Yellow heart, purperhart en Louro Faia. Door de verschillende kleuren is het een erg mooi setje geworden. Vooral het purperhart komt goed uit de verf.

1.jpg

2.jpg

Mooi hoor, wat jij maakt. respect.

Prachtige beitels. Horen ze eigelijk niet in een vitrine kast te liggen ipv de werkplaats.

Bijzonder mooi.

Forum Rechten