Osmo decorwax

degele

Actieve deelnemer
4 nov 2010
293
6
Heist o/d Berg
Hey allemaal,
Is er iemand die ooit Osmo Decorwax Creativ gebruikt heeft? Eén laag zou een getinte kleurafwerking geven en 2 lagen zou dekkend zijn.
Ik ga een hellend schrotenplafond kleuren en ben voortgegaan op hun info. Op de schrootjes staat nu al 30 jaar een Xyladecor beits op die ik wil overschilderen. Ik heb al goede ervaringen met hun hardwachs en heb daarom al 2 potten decorwax besteld. Mijn vraag komt dus wel een beetje als vijgen na Pasen maar toch....
gr,
Danny
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Wax over beits? Geen idee wat dat gaat geven, wax moet kunnen indringen en daarna afgeveegd worden.
Wil je het doen zonder de beits af te schuren?

Met dat specifiek product geen ervaring hier.
 

degele

Actieve deelnemer
4 nov 2010
293
6
Heist o/d Berg
De beits is er ook ingetrokken en heeft geen oppervlaktefilm nagelaten. Afschuren kan , maar zal een probleem worden in de groeven. Ik ga volgende week - als het product geleverd is, dat moeten we nog afwachten- een paar proeven doen, en zal de resultaten op het forum zetten. Hopelijk zijn het goede resultaten....
gr,
Danny
 

degele

Actieve deelnemer
4 nov 2010
293
6
Heist o/d Berg
Foto's meesturen lukt niet zo best, hier zou - als alles goed gaat - nog een foto moeten volgen van het gebeitste plankje zoals het eruit zag voor de 2 lagen osmocolor.IMG_0458.jpg
Resultaat is goed, vind ik. Al ga ik het plafond toch lichtjes schuren om het gladder te maken. Heb ik trouwens een nieuw schuurmachine voor gekocht, de ETS 150/5, alle redenen zijn goed om speeltjes bij te kopen....
gr,
Danny
 

Bijlagen

  • IMG_0459.jpg
    IMG_0459.jpg
    54 KB · Weergaven: 114
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.