Tekening Houten loopfiets gezocht

Smans

Actieve deelnemer
14 mrt 2014
97
13
Tilburg
Beste Forumleden

Ik heb het plan om voor mijn kleindochter een houten loopfiets te maken naar het model van een zgn. "WhiseBone bike"
Dit is een loopfiets die op 3 verschillende manieren gebruikt kan worden en daardoor te gebruiken van 1 tot 5 jaar
Alle suggesties zijn welkom

met kerst groeten
 

bulkje

Nieuw lid
10 nov 2013
10
0
Ik heb der ook als een gemaakt voor mijn dochter. Ik had het gemak van mallen die heb ik nog wel liggen als je interesse hebt woon zelf omgeving Apeldoorn. Ik heb de fietsgemaakt van triplex en dit geklemd op de mal en zo meerdere lagen op elkaar gelijmd

IMG-20140416-WA0009.jpg
 

simonklein

Actieve deelnemer
24 jul 2014
175
1
Die Fransman heeft een mooi fietsje gemaakt! Mijn kinderen hebben de originele dus als je maten of details wilt weten roept u maar. :D

Het is overigens echt een superfietsje, kinderen hebben er een hoop lol van, is ook erg stabiel. :cool:
 

Smans

Actieve deelnemer
14 mrt 2014
97
13
Tilburg
Hoi
dank voor jullie reacties
Ik heb intussen de tekeningen van de fransman uitgeprint en verwerkt tot mallen
Ben nu in afwachting van een nw zaag voor mijn lintzaag
Zodra die binnen is kan ik gaan starten
btw
Voor de wieltjes maak ik gebruik van de wielen van een oude rolator

groet
 

Smans

Actieve deelnemer
14 mrt 2014
97
13
Tilburg
Bulkje

Helemaal vergeten te zeggen in mijn vorige bericht
Het fietsje wat je gemaakt hebt ziet er goed uit
 

Hoosterw

Actieve deelnemer
31 mrt 2014
145
35
Nuenen bij Eindhoven
Hierbij een link met bouwtekening (ik weet niet of u Frans heeft geleerd op school :))
http://bonsangdebois.overblog.com/fabriquer-une-draisienne

Quatorze

Ik heb deze franse link en de mallen daar gebruikt en voor wie deze link nog eens gaat gebruiken even een misschien nuttige toevoeging.

Door schade en schande geleerd..... :eek:

De gaten, zoals aangegeven in de mal van de wishbone, het centrale gebogen middenstuk, moet je niet horizontaal bij beide stukken gelijk op volle maat boren.
Aangezien deze twee stukken later onder een hoek naast elkaar komen loop je dan tegen problemen aan.

Ik heb dat de eerste keer gedaan...niet beter wetend en als je dan gaat afmonteren krijg je de schroeven er niet meer in. Je moet dan gaan opruimen met als gevolg een vrij te ruim boorgat (niet mooi).

De tweede maal heb ik ze kleiner voor geboord. Dan de stukken dry fit vast zetten onder de hoek en dan op juiste maat EN richting opboren.

Mijn frans is niet voldoende om te lezen dat hij dat niet zelf zegt ergens maar ik denk het niet.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.