Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11

Onderwerp: gelaatsfilters 3m

gelaatsfilters 3m

Heeft iemand ervaring met 3M Halfgelaatsmasker 7503 siliconen LARGE
    Of
    Volgelaatsmasker 3M 6900, siliconen, twinfilter, 3M, L
    ik ben brildragend, dus ben benieuwd of dat vol gelaatsfilter niet teveel stoort bij het zien
    Ik ben geen houtdraaier, maar ik wil liefst iets in een geheel dan allerlei verschillende middelen op mijn hoofd bril, gehoorbescherming, stoffilter

ik hoor het graag
    Menno

Met een halfgelaatsmasker loop je kans dat ondanks een goede aansluiting op de huid dat toch de bril beslaat.
    Zelf heb ik een archield pro van Trend (http://www.willyvanhoutte.be/nl/catalog/show_cat/1919) en heb daar goede ervaringen mee.
    Een volgelaatsmasker is op zich niet zo prettig werken door het ontstaan van zweet bij de aansluitingen op de huid.

Er zijn hele goede systemen op de markt. Elk systeem heeft z'n plek. Voor houtdraaien gebruik ik een 3M Jupiter lucht toevoer. Zeer gebruiks vriendelijk zowel met bril als met baard. Maar ik zou hier niet de hele dag mee rond willen lopen in m'n werkplaats. Veel te zwaar en veel te on handig. Daarnaast gebruik ik verschillende half gelaatsmSkers van 3M. voor grof werk pak ik meestal een dust bee gone masker of gewoon een p2 stofkapje.

De vraag is dus niet alleen welk masker, maar welk masker bij welke toepassing. Geef iets meer uitleg over de toepassing dan kunnen we gerichter advies geven
    Gr
    Rik

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2011
    Ik heb de 6200 halfgelaat, de rubber versie. Valt zeer goed mee, ik draag hem altijd met werkbril en oorkappen. Als hij even niet goed zit kan je bril beslaan, maar dan zet je hem weer juist en gaat het weg. Ook geen last van water dat zich opstapelt in het masker.
    Als ik hem lang draag heb ik rode lijnen op mijn gezicht, maar ondervoel niet echt hinder. Misschien is het nog beter met de siliconen versie?

Welke filters zijn geschikt voor houtbewerken.
    ik heb de 6200 galfgelaatsmasker van 3m

Rik
    ik wil hem gebruiken bij het bewerken van allerlei soorten hout, plaatmateriaal ( ook mdf) dus zagen frezen etc
    Ook het afwerken van het hout dus lakken etc.
    En niet alles zal , helaas, even mens/milieu vriendelijk zijn.

Ik heb eerder een masker gehad was rubber , op den duur verging het rubber, gaf veel problemen met oogbescherming besloeg altijd. Was wel wat jaren geleden.

Heb vorige week de 3m 7502 aangeschaft.
    Maat was wel een gok, want ik kon nergens vinden hoe deze te kiezen, terwijl er 3 maten zijn.
    Eerste indruk is positief, lekker licht en je kunt er goed door ademen, wat bij een aantal (goedkopere) losse kapjes nogal te wensen overlaat.

Heeft iemand ervaring met deze webshop? http://www.stofmasker-shop.nl/halfge...s-filters.html

Ik wil de 3M halfgelaatsmasker 6300 aanschaffen alleen ik kan de juiste filters er niet bijvinden? Als je de filters bekijkt staat er 'te ccombineren met' bij, nergens staat de 6200 of 6300 bij, kan iemand uitleggen hoe dit werkt?

Heb zelf ook een halfgelaatsmasker van 3M. Ben ook brildragend.
    Ze werken perfect, gebruik ze vooral als ik aan het schaven ben (heb een oudere schaafbank zonder afzuiging)
    Werkt super, de bril beslaat niet.

Heb dat masker trouwens ook al een jaar of 15, had toentertijd ook nog wat reserve filters er bij gekocht (p3 geloof ik)
    Volgens zijn er zelfs filters te koop die tegen de gassen zijn in oplosmiddelen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simonklein Bekijk Berichten
    Heeft iemand ervaring met deze webshop? http://www.stofmasker-shop.nl/halfge...s-filters.html

Ik wil de 3M halfgelaatsmasker 6300 aanschaffen alleen ik kan de juiste filters er niet bijvinden? Als je de filters bekijkt staat er 'te ccombineren met' bij, nergens staat de 6200 of 6300 bij, kan iemand uitleggen hoe dit werkt?
    Er staat toch bij voor de 6000 serie? Dan passen ze op beide. Verschil tussen 6200 en 6300 is alleen de maat volgens mij. Ik heb de Large dus 6300 ivm mijn grote snuit :-).

Ik vind het nadeel van de halfgelaatmaskers dat je dat beetje plakkerige rubber heel goed schoon moet houden omdat het steunt op de meest kwetsbare delen van je gezicht. Als er zaagseldeeltjes op komen, bijvoorbeeld omdat je het masker heel even afgedaan hebt dan gaat dat snel irriteren. Wegwerp maskers van 3M (die vouwdingen) zijn veel comfortabeler.

Forum Rechten