kast ook aan binnenkant schilderen?

gandel69

Actieve deelnemer
6 apr 2008
401
10
Diepenveen
www.kekkek.nl
Hallo,
Ik heb een paar grenen kasten gemaakt die ik wit geschilderd opgeleverd heb.
Nu kreeg ik een klacht dat bij één van de kast de deur krom getrokken was. Ter plekke zag ik dat de deur erg krom was en dat de romp van de kast ook al niet meer zo strak was als bij oplevering (6 maand geleden).
Omdat ik nu op het punt sta weer zo'n zelfde kast op te leveren vraag ik mij af wat te doen.
Ik heb voor de zekerheid bij deze nieuwe kast de deur aan beide kanten geschilderd, maar de binnenkant van de kast nog niet. Wat doen jullie? Ook de binnenkant schilderen?
Ter info: ik gebruik oude vloerdelen die behoorlijk droog zijn (vocht percentage tussen 6 - 9 %).

En als ik nu toch bezig ben met vragen:
Van een aantal grenen planken een plaat maken (bijv. zijkant v/d kast) kost me altijd erg veel tijd omdat ik veel moet schaven omdat de platen altijd behoorlijk schelf zijn.
Ik werk als volgt:
De planken maak ik recht en haaks op een vlak- vandiktebank en zet ze tegen elkaar ofwel met lamello's ofwel ik maak een veer en groef aan de plank met de spindelfrees. Ik lijm het zaakje in elkaar met sergeants, een aantal boven en een aantal onder de plaat.
Wie heeft tips?
 

houtmannetje

Actieve deelnemer
27 mrt 2008
270
0
houtmannetje.nl
gandel69 zei:
Hallo,
En als ik nu toch bezig ben met vragen:
Van een aantal grenen planken een plaat maken (bijv. zijkant v/d kast) kost me altijd erg veel tijd omdat ik veel moet schaven omdat de platen altijd behoorlijk schelf zijn.
Ik werk als volgt:
De planken maak ik recht en haaks op een vlak- vandiktebank en zet ze tegen elkaar ofwel met lamello's ofwel ik maak een veer en groef aan de plank met de spindelfrees. Ik lijm het zaakje in elkaar met sergeants, een aantal boven en een aantal onder de plaat.
Wie heeft tips?

Zo moet dat ja
je zou wat tijd kunnen besparen door de lengte van je serre joints optimaal te benutten