v groef of niet

scheepsrecht

Nieuw lid
20 okt 2014
22
0
hoi allen


heb een aantal vuren houten planken verbonden door middel van een zwaluw staart verbinding over de lengte
geen idee hoe je zo iets anders moet noemen maar goed nu wil ik graag aan de buiten kant een v groef door de naad maken maar ben bang dat ik dan
me verbinding verzwak
20141223_211138.jpg
20141219_215136.jpg
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.755
145
Rotterdam
De v-groef ontstaat door de randen van de planken af te schuinen voordat je ze aan elkaar schuift.
Afschuinen kan met een 45 graden frees of met een klein blokschaafje.

Grts, Raymond
 

scheepsrecht

Nieuw lid
20 okt 2014
22
0
schuifzwaluwstaart die zal ik onthouden Fons alleen dat schuiven met lijm er tussen was een drama :D
het is de bedoeling dat het een ombouw voor een bed word voor onze jongste prinsesje eisen zijn roze met hartjes moet te doen zijn toch hehe
het was eerst niet de bedoeling om er een v groef in te maken maar ben niet blij met hoe het er uit ziet dus zal morgen stiekem even de vrees er over treken
was trouwens de eerste keer voor mij om zo n verbinding te maken was wel een gepruts om het spul in te stelen maar leuk om te doen
groeten klaas
 

scheepsrecht

Nieuw lid
20 okt 2014
22
0
hoi Ekko ze waren niet allemaal zo strak hoor en verwacht dat er nog wel wat leven in zit
groetjes klaas
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.