Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: v groef of niet

v groef of niet

hoi allen

heb een aantal vuren houten planken verbonden door middel van een zwaluw staart verbinding over de lengte
    geen idee hoe je zo iets anders moet noemen maar goed nu wil ik graag aan de buiten kant een v groef door de naad maken maar ben bang dat ik dan
    me verbinding verzwak
    Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      20141223_211138.jpg
Bekeken:   438
Grootte:   43,9 KB
ID:        23884
    Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      20141219_215136.jpg
Bekeken:   436
Grootte:   31,5 KB
ID:        23885

Wat is de functie van de planken en hoe diep wil je de groef maken?

Athanor
    Guest
    Dat noemen we een schuifzwaluwstaart

Fons

De v-groef ontstaat door de randen van de planken af te schuinen voordat je ze aan elkaar schuift.
    Afschuinen kan met een 45 graden frees of met een klein blokschaafje.

Grts, Raymond

schuifzwaluwstaart die zal ik onthouden Fons alleen dat schuiven met lijm er tussen was een drama
    het is de bedoeling dat het een ombouw voor een bed word voor onze jongste prinsesje eisen zijn roze met hartjes moet te doen zijn toch hehe
    het was eerst niet de bedoeling om er een v groef in te maken maar ben niet blij met hoe het er uit ziet dus zal morgen stiekem even de vrees er over treken
    was trouwens de eerste keer voor mij om zo n verbinding te maken was wel een gepruts om het spul in te stelen maar leuk om te doen
    groeten klaas

alleen dat schuiven met lijm er tussen was een drama
    Waarom überhaupt verlijmen? Het zit super strak zo !
    Groeten, Ekko

"In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel..."

hoi Ekko ze waren niet allemaal zo strak hoor en verwacht dat er nog wel wat leven in zit
    groetjes klaas

Forum Rechten