Eiken salontafel

Michiel2009

Nieuw lid
13 mrt 2010
5
0
Ik heb een paar jaar terug van 3 eiken balken (10x25x180cm) een salontafel gemaakt. Het hout is in de loop van de jaren gaan werken en nu wil ik deze balken door een vandikte schaaf bank halen om weer een recht blad te krijgen. Weet iemand of dit haalbaar is en wie kent een bedrijf waar ik dat zou kunnen laten doen? Ik ben redelijk onervaren met houtbewerking maar vind mijn salontafel zo mooi dat ik graag van alles wil proberen om het weer bruikbaar te maken! Hoor graag of iemand mij kan helpen! Dank, Michiel
 

demooiste

Actieve deelnemer
13 feb 2010
44
0
ik weet niet hoe dik breed dit blad is
wat een vandiktebank kan hebben is beperkt
Maar om het werken van hout tegen te gaan,kun je het in balkjes zagen en dan om en om weer tegen elkaar aan te lijmen dat heft het werken van het hout op
 

GvdW51

Actieve deelnemer
5 jan 2009
100
0
De hout afmeting 100x250 is voor de meeste schaaf-vandiktebanken geen probleem .
Als je bekendbaar maak in welk deel van het land je woont :idea: ,kan er misschien wel iemand bij jouw in de omgeving je van dienst zijn ;)


m.v.g. Geurt.

-----------niemand is onbekwamer dan een timmerman zonder hamer--------------
 

Michiel2009

Nieuw lid
13 mrt 2010
5
0
Het was 3 jaar geleden gewoon nat eiken, heb ik te kort laten drogen en toen verwerkt. Heb wel het idee dat de grootste werking nu achter de rug is. Ik woon in Amersfoort dus laat maar even horen als jullie iemand in de buurt kennen die dat tegen betaling voor me zou kunnen doen. Dank, Michiel!
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.676
3
Ik heb wel eens de standaardregel gehoord dat hout een jaar per inch dikte nodig heeft. Dus jou balken die 4 inch zijn zouden na 4 jaar door en door droog moeten zijn. Maar je hebt e binnen staan, dus ik kan me voorstellen dat het dan sneller gaat.

Voor een vlak vandikte bank moet je in je eigen buurt zoeken naar meubelmakers of misschien een timmerbedrijf. In de gouden gids staat vast wel wat. Dat hoeft dan ook geen vermogen te kosten.
 

Michiel2009

Nieuw lid
13 mrt 2010
5
0
Alllemaal dank voor jullie snelle antwoorden, heeft iemand een suggestie voor een goed bedrijf die dat zou kunnen in de buurt van Amersfoort? Ik heb zelf namelijk 0 ervaring met dit soort bedrijven, vandaar. Hoop nog wat te horen, dank, MIchiel
 

Michiel2009

Nieuw lid
13 mrt 2010
5
0
Sander, dank, is goed nieuws dat ik in de buurt terecht kan. Ik neem binnenkort contact met je op om een en ander verder door te spreken, groet, Michiel
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.