burl, wat mee te doen

roeliepoelie

Actieve deelnemer
6 sep 2011
504
3
Hallo,
vanwege enkele dagen vakantie maar eens met mijn houtschuur aan t opruimen.
Daar vond ik ook nog deze burl van een amerikaanse eik.
Die heb ik 2 of 3 jaar geleden al eens meegenomen toen we met een eiken bos aan het zagen waren.
de diameter is ongeveer 40/45cm.
Toen ik hem meenam had ik het idee om hem uit te hollen om zo een schaal te maken.
Helaas ontbreekt t me aan de tijd/middelen om dit te gaan uitvoeren.
Wel heb ik een alaskan mill. En ik zie op t internet wel eens heel mooi getekend hout voorbij komen, ook van een burl.

Is het zonde als ik deze burl tot balkjes/planken ga verzagen? Of kan ik dit beter op het marktplein op dit forum te koop zetten voor een paar flessen belgisch bier? (ik zou het zonde vinden wanneer ik er iets van ga zagen, om eventueel een paar stukjes te gebruiken, terwijl iemand op dit forum al jaren naar zoiets op zoek is...)

DSC_4228.jpg

DSC_4227.jpg
 

Martin van der Wilt

Actieve deelnemer
6 mei 2013
185
29
Nijkerk
www.etsy.com
Je hebt verschillende burls, of wratten. Die met honderden takjes, die zijn spectaculair van binnen. En deze, meer een vergroeing welke vaak teleurstellend saai zijn van binnen. Ik zou het inderdaad meer zien als een hand die een tak vast houdt en daar iets mee doen. Succes.
Groet, Martin.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.