Primer aanbrengen of niet?

Benensam

Actieve deelnemer
27 nov 2013
87
0
Hallo,

2 projectjes met de vraag op deze overal geprimerd moeten worden:

1) Ik heb een bedwand gemaakt, houtenstructuur met 1,8mm MDF ervoor. Voorkant zal gelakt worden.
moet deze aan de achterkant van het mdf ook geprimerd worden? Lakken toch zeker niet hé.
Bekijk bijlage bedwand.skpBekijk bijlage bedwand.skp

2) Ik heb 4 kasten gemaakt. Deze zullen na aanbrengen primer gelakt worden. Deze kasten worden tegen mekaar gezet en vastgemaakt. Is het nodig om de wanden waar ze aan mekaar vastgemaakt worden te primeren? Is dit nodig gezien ze vastgeschroefd worden?

Thanks
 

bjorn

Post veel
14 aug 2009
754
3
Twente
Platen die voldoende bevestigt worden aan een constructie zou ik aan de achterkant/binnenkant niet schilderen, het zit op een droge plek en kan geen kant op als je constructie stevig is.

Zelfde geldt voor de 4 kasten, alleen zou ik wanneer ik de kasten zou schilderen voordat ik ze aan elkaar zou bevestigen waarschijnlijk de te koppelen kanten wel mee pakken. Als ik de kasten voor het schilderen aan elkaar zou koppelen zou ik de kanten waar ze tegen elkaar komen niet speciaal van te voren schilderen, mits er geen vocht in de ruimte te verwachten is. En de wanden van de kasten recht gehouden worden door bv een achterwand, schappen die de boel rechthouden ed.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.