Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 3 van de 3

Primer aanbrengen of niet?

Hallo,

2 projectjes met de vraag op deze overal geprimerd moeten worden:

1) Ik heb een bedwand gemaakt, houtenstructuur met 1,8mm MDF ervoor. Voorkant zal gelakt worden.
    moet deze aan de achterkant van het mdf ook geprimerd worden? Lakken toch zeker niet hé.
    bedwand.skpbedwand.skp

2) Ik heb 4 kasten gemaakt. Deze zullen na aanbrengen primer gelakt worden. Deze kasten worden tegen mekaar gezet en vastgemaakt. Is het nodig om de wanden waar ze aan mekaar vastgemaakt worden te primeren? Is dit nodig gezien ze vastgeschroefd worden?

Thanks

IK zou ze zeker in de grondverf zetten.

Platen die voldoende bevestigt worden aan een constructie zou ik aan de achterkant/binnenkant niet schilderen, het zit op een droge plek en kan geen kant op als je constructie stevig is.

Zelfde geldt voor de 4 kasten, alleen zou ik wanneer ik de kasten zou schilderen voordat ik ze aan elkaar zou bevestigen waarschijnlijk de te koppelen kanten wel mee pakken. Als ik de kasten voor het schilderen aan elkaar zou koppelen zou ik de kanten waar ze tegen elkaar komen niet speciaal van te voren schilderen, mits er geen vocht in de ruimte te verwachten is. En de wanden van de kasten recht gehouden worden door bv een achterwand, schappen die de boel rechthouden ed.

Forum Rechten