Even een cadeau voor mezelf

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Ja ik had nog een paar restjes over. Ebbenhout van een raamsluiting en rood acryl van een pen. Moest even ontspannen tijdens de drukke dagen (vuurwerkverkoop)
Ja ook dit is een stukje gereedschap voor een bepaald doel. Wie het weet mag het zeggen.

20141221_144959.jpg
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Denk dat het te maken heeft meet leer om de gaatjes te prikken en er dan vervolgens het met draad te kunnen stikken ( heb ik de hoofdprijs ?)
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Geen idee, maar een hok Wim.
Vogelpik.
Toch zie ik het functioneren zoals Joopvommen het aangeeft.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Julie zijn wel origineel maar het heeft met mijn andere hobby te maken. Ik ken wel een lid van ons forum uit almere die het zeker moet weten.
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Okay ,( heb ineens een brainwave) dan zal het wel iets te maken hebben met vliegvissen of hoe dat ook heten mag . Het is dus kennelijk een tooltje om kunstvliegen /kunstaas of hoe noem je dat te maken .
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Ja Rene je bent er bijna. Het is een dubbingnaald. Voor allen die niet weten wat dubbing is : fijn geknipte of gemalen vezels, haren, veren en bont. Vroeger was zeehonden bont zeer populair. Maar ja die arme kleine zeehondjes (vroeger heb ik daar nog eens handtekening tegen opgehaald) er is gelukkig voor de meeste zeldzame soorten een alternatief. De dubbing zet je op een draad en deze wikkel je om het haakje. Als dan klaar bent pak je deze naald en peuter je wat vezeltjes eruit om een mooi ruig oppervlak te verkrijgen. Ook gebruik ik deze naald om lak of lijm op de afbindknoop te leggen.
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Ja Rene je bent er bijna. Het is een dubbingnaald. Voor allen die niet weten wat dubbing is : fijn geknipte of gemalen vezels, haren, veren en bont. Vroeger was zeehonden bont zeer populair. Maar ja die arme kleine zeehondjes (vroeger heb ik daar nog eens handtekening tegen opgehaald) er is gelukkig voor de meeste zeldzame soorten een alternatief. De dubbing zet je op een draad en deze wikkel je om het haakje. Als dan klaar bent pak je deze naald en peuter je wat vezeltjes eruit om een mooi ruig oppervlak te verkrijgen. Ook gebruik ik deze naald om lak of lijm op de afbindknoop te leggen.

Een handtekening ophalen tegen zeehondjes:confused:

Plan eens een vakantie Noorwegen, dan kan je haartjes van elanden en rendieren zoeken.
Volgens mij kan je daar ook wel wat mee.

Laatst had er een eland hier in de tuin gelegen, en een pluk haar achter gelaten. Is heel apart haar. Zachter dan je zou verwachten.
Rendier is wat harder.
Maar ja zijn ook andere dieren en smaken ook heel anders :D
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Elandhaar heb ik al. Handtekeningen ophalen omdat die jonkiies werden doodgeknuppeld inde jaren 70 tig was dit een hot item.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.