Kapex 120 niet haaks

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Mijn Kapex 120 is niet goed haaks
Als ik een stuk houd af kort en deze dan omdraai en daar vlak naast een nieuwe lijn zaag (niet door en door) dan zie je duidelijk dat de 2 lijnen van elkaar aflopen, oftewel.... niet haaks
Het lijkt me nogal overdreven om alleen daarvoor de machine naar festool te brengen, het zal wss in enkele minuten op te lossen zijn, áls je weet hoe !

Dus mijn vraag is kort maar krachtig, weet iemand hoe ??
 

Huib

Actieve deelnemer
11 nov 2012
707
8
Gouda
Correctie. Was alweer een tijdje terug.

De drie schroeven van de gradenboog een klein beetje los draaien en in het haak zetten.
 
Laatst bewerkt:

neel

Actieve deelnemer
2 feb 2010
350
10
Rotterdam
Machine loskoppelen van het lichtnet.
Beschermkap optillen en met plakband vastzetten.
Zwarte schroeven van de horizontale schaalverdeling losschroeven en de zwarte verstelknop in "z'n vrij" zetten.
Met blokhaak het zaagblad haaks zetten tov. de aanslag en de schaalverdeling vervolgens weer vastschroeven.

Hierbij een link naar de "Kapex Supplemental User’s Manual" die door enkele Amerikanen is opgesteld.
Op pagina 24-25 staan de aanpassingen aan de "Calibrating the Miter Angle".
http://www.festoolusa.com/media/pdf/Kapex-KS120-Supplemental-Manual.pdf
 
Laatst bewerkt:

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Tuoh, ja zeker, heb het ook met verschillende stukken geconstateerd

Huib/neel bedankt, daar kan ik ff verder mee

Zodra de garage weer beloopbaar is ga ik zien hoever ik kom.
Voor nu is het even opslag na de verhuizing
 

woodworkpro

Actieve deelnemer
31 dec 2012
337
0
Is de afwijking zowel links als rechts ?
Meet eerst eens of je achter fence recht is.
Dan de 45 graden links en rechts meten of deze dezelfde afwijking heeft als 90 graden.
Zoja dan de gradenboog verstellen naar links of rechts, let op want de graden boog kan je ook gedeeltelijk draaien.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.