Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 5 van de 5

Waar domino's bewaren in de winter

Beste medeforummers,

Sinds enkele maanden ben ik de gelukkige eigenaar van een dominofrees.
    Ik heb er meteen een systainer met domino's bij gekocht.
    Normaal ligt mijn gereedschap altijd in de garage. Deze is niet geisoleerd nog verwarmd.
    Het accu gereedschap leg ik in de winter binnen. De rest blijft in de garage.
    Over de domino's heb ik twijfel.
    Kunnen deze opgeslagen blijven in de koude en wellicht vochtige garage of moeten die droog binnen liggen.
    Heeft iemand ervaring hiermee.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Blazoen

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2011
    Als ze vochtiger worden gaan ze moeilijker of helemaal niet meer passen, maar dat gaat weer weg zodra ze terug droog worden. Dus als je denkt ze nodig te hebben deze winter dan houd je ze beter binnen. Anders kan het niet veel kwaad.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Als ze moeilijk passen doordat ze te vochtig zijn kan je ze even in de magnetron doen.
    Even proefondervindelijk uitmaken hoeveel tijd je voor hoeveel domino's nodig hebt.

De domino's bewaar ik onder een dicht gebouwde trap -kast in de bijgeleverde systainer bij een gemiddelde kamertemperatuur. Zou ze niet de hele winter (en zeker niet bij zijknat weer zoals nu) in een niet verwarmde box bewaren. Als hobbyist makkelijk te doen maar als pro is het beter om hout/domino's op te slaan onder gelijkwaardige condities.
    Laatst gewijzigd door Huib; 19-12-14 om 00:38.

Ik steek ze in de winter ook even in de microgolf (magnetron) voor ik ze verwerk. Werkt perfect.

Forum Rechten