Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 22

Onderwerp: gereedschaphouder

gereedschaphouder

Hallo.

Vandaag heb ik voor de beitels die ik voor sinterklaas gekregen heb een rekje gemaakt om later in mijn schuur te hangen.
    het is een balkje van beukenhout welke van een kinderbox afkomt uit een container.
    IMG-20141215-WA0000.jpg

Ik wil voor alle handgereedschap een houdertje maken van hout.
    Ik vind het niet mooi staan om alles maar aan schroeven en spijkers op te hangen.
    Volgende keer zijn de ring/steek en ring sleutels aan de beurt.
    zodra die af is post ik hem hier

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Dat is een mooi rekje.
    Als je nog meer losse rekjes gaat maken is dit filmpje van Steve Ramsey interessant om te bekijken. French Cleats oftewel keeplatten zijn handig om een flexibele indeling van je werkplaats(wanden) te realiseren.

Netjes gedaan. Volgende project de beitels voorzien van een beuken handvat?

Keurig! Mijn beitels hangen in soortgelijke rekjes, bevalt prima. Ga je dit tegen de wand schroeven, of in een kast?

jaap

Dit komt tot nu toe tegen een wand aan.
    en die french cleat's zijn leuk maar ik vind et stofvangers.
    en als ik iets ophang is het niet nodig om steeds te verplaatsen.
    mocht dat wel nodig zijn schroef ik em los en zitten er alleen kleine gaatjes in de muur

Netjes.
    Maar mijn ervaring is dat als je er snel eentje wil pakken, degene ernaast er van af valt. Zeker als het handvat wat zwaarder is, ligt het kantelpunt precies daar waar hij in het rekje hangt.
    Maar verder ben ik een groot fan van rekjes voor beitels en schroevendraaiers!

Groeten, Raymond

Het voordeel van dit rek is daarom ook dat als je er een wilt pakken je hem een kwart slag moet draaien om eruit te kunnen pakken.
    recht naar voren kan niet.
    ook is het kantelpunt bij deze beitels laag
    Laatst gewijzigd door 3dmazter; 16-12-14 om 13:09.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 3dmazter Bekijk Berichten
    Het voordeel van dit rek is daarom ook dat als je er een wilt pakken je hem een kwart slag moet draaien om eruit te kunnen pakken.
    recht naar voren kan niet.
    O, dat is wel handig.

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Leuk, ben laatst ook bezig geweest met rekjes.. en rekje voor de vijlen, beitels en hamers.. met die laatste kan ik weer opnieuw beginnen, hij was voor drie hamers.. Toen liep ik in de gamma en zag een leuke terugslagvrije rubber hamer voor wènag..

Leuk rekje. Misschien is het voor het aanzicht een goed idee om de volgende keer de schroefgaten in de inkepingen te maken?

Forum Rechten