Zaagtafel budget 250 euro

kyomity

Actieve deelnemer
7 jan 2015
32
0
Dank je, had die ook gevonden en heb ze een mailtje gestuurd...
Als ik alles wat ik nodig acht bestel: de tafel, verbreding en de 'sliding table extension' kom ik uit op een €450 eens gevraagd wat ze me daar kunnen doen als prijs. Die €750 voor de TS250 is er me net weer teveel aan. €500 is echt een plafond en dan weet ik zelfs niet zeker of m'n vrouw er wel helemaal in mee wil gaan *zucht*.

Ben ik de enige met dat probleem :confused:

---------------------------------------------------------------------------- Edit: ------------------------------------------------------------------------------------

Voorlopig lijkt' erop dat het deze wordt: http://www.zaagmachineshop.nl/product/207303/category-191391/bosch-pts-10-t-onderstel.html
Hij wordt hier veel genoemd en krijgt redelijk wat goede commentaar...
 
Laatst bewerkt:

Rhynix

Actieve deelnemer
24 okt 2012
582
1
Izegem, België
Hier vind je de bosch nog 20 euro goedkoper:

http://www.redcoon.be/B385707-Bosch-PTS-10-Set_Stationaire-Zaagmachines?xtmc=BOSCH+PTS+10+T&xtcr=1

Persoonlijk zou ik hem wel zonder onderstel kopen, en er zelf een onderstel voor maken met verbreding, vb
p_462_11_1.gif


Dan kan je onmiddellijk uw 'skills' al uittesten.

P.S. uit welke streek kom je?
Ik ben afkomstig uit Izegem (west-vlaanderen)
 

kyomity

Actieve deelnemer
7 jan 2015
32
0
Je woont op max. 10km van m'n deur :) ik ben van Lendelede/Sente :D.
Is die setup van jou trouwens?
 
Laatst bewerkt:

Rhynix

Actieve deelnemer
24 okt 2012
582
1
Izegem, België
Laatst bewerkt:

kyomity

Actieve deelnemer
7 jan 2015
32
0
Daar... je hebt het gedaan Rhynix, nu begin ik terug te twijfelen of ik effectief een zaagtafel nodig heb... Een invalzaag is een pak goekoper, maar je hebt er wel een mooi vlakke ondergrond voor nodig, dat heb ik nog niet, met zo'n werkbank zou dat dus wel kunnen.
Ik google wat verder en kijk eens rond op het forum. PM Me gerust tips, want ik heb het vermoeden dat ik binnenkort op m'n oren zal krijgen omdat ik deze thread zowat gehijacked heb :-/.

PS. Rhynix alvast bedankt voor alle tips!
 

Rhynix

Actieve deelnemer
24 okt 2012
582
1
Izegem, België
Als je voor een invalzaag gaat, maar niet het budget hebt voor de festool (wat zeker zijn geld waard is, maar ong. 500 euro kost met rail),
dan moet je zeker voor de makita SP6000 of de Triton TTS 1400 gaan. Dit zijn de enigste 2 invalzagen volgens mij die ook op de festool rails passen.

En met een kleine aanpassing kan je de makita en tritonrail ook gebruiken voor alle festool-machines en accessoires (vooral de triton, kost slechts 50 euro per rail ipv 80 euro van festool)
 

vercouluh

Nieuw lid
6 dec 2010
17
0
Vandaag de Bosch pts10 ontvangen. De kwaliteit en degelijkheid van de machine spreken mij wel aan, zelfs beter dan mijn verwachting was. Heb nog geen ervaring met het gebruik, maar dit zal nog wel komen. Ik ga zelf eens eerst een juist onderstel maken voor de zaag.
 

kyomity

Actieve deelnemer
7 jan 2015
32
0
@vercouluh: Hou me gerust op de hoogte! Nog even een snel vraagje; is er een (groot)hoogteverschil tussen de slede en de rest van de tafel? En kan je die slede blokkeren?
Ik zou dit waarschijnlijk kunnen opzoeken. Maar omdat ik in de examens zit, heb ik net wat te weinig tijd om degelijk opzoekwerk te doen.

Alvast zeer veel zaag en klusplezier!
 

vercouluh

Nieuw lid
6 dec 2010
17
0
Bij mij zit er een minimaal hoogte verschil in, ca. 0,4 mm. De slede is ook te blokkeren. Zo kun je de verstekgeleider vast zetten en je werkstuk met de slede zagen. Of je zet je verstekgeleider los en je zaagt met de geleiderail.
 

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Hier vind je de bosch nog 20 euro goedkoper:

http://www.redcoon.be/B385707-Bosch-PTS-10-Set_Stationaire-Zaagmachines?xtmc=BOSCH+PTS+10+T&xtcr=1

Persoonlijk zou ik hem wel zonder onderstel kopen, en er zelf een onderstel voor maken met verbreding, vb
p_462_11_1.gif


Dan kan je onmiddellijk uw 'skills' al uittesten.

P.S. uit welke streek kom je?
Ik ben afkomstig uit Izegem (west-vlaanderen)

Deze opbouw ben ik ook al meermaals tegengekomen op het net, maar weet iemand waar je die geleider en geleider'houder' die over de gehele lengte van het meubel gemonteerd is kunt verkrijgen?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.