Defect Mafell MT 55 c

Bosquet

Actieve deelnemer
12 dec 2014
569
70
Drachten,
www.bosquet.nl
Oempffff... ik heb een probleem met mijn Mafell MT 55 cc.

Een van de USP's (unique selling points) van de Mafell is, dat je door 1 zogenaamde verstekknop aan te draaien 2 kanten fixeert. Dit geschiedt middels een metalen kabeltje. En laat me die gister afbreken tijdens het zagen... gelukkig kwam 'ie niet in het zaagblad, maar ik schrok er wel even van...

Omdat ik behoorlijk veel in verstek zaag en ik juist deze week met een nieuw project moet beginnen komt dit erg slecht uit. Ben dan ook heel benieuwd hoe adequaat mijn verzoek tot reparatie opgepakt wordt.

Mafell defect 005.jpg
.
Mafell defect 002.jpg
 

bruine_beer

Actieve deelnemer
2 dec 2012
288
42
Heers, België
Oempffff... ik heb een probleem met mijn Mafell MT 55 cc.

Een van de USP's (unique selling points) van de Mafell is, dat je door 1 zogenaamde verstekknop aan te draaien 2 kanten fixeert. Dit geschiedt middels een metalen kabeltje. En laat me die gister afbreken tijdens het zagen... gelukkig kwam 'ie niet in het zaagblad, maar ik schrok er wel even van...
Ik heb een jaar geleden net hetzelfde aan de hand(/kabel) gehad. Toolnation heeft hem opgepikt en iets minder dan 2 weken later terug bezorgd. Nu ben ik voorzichtig bij het aandraaien. Van mij hadden het 2 schroeven mogen zijn ipv ééntje en een een kabel...
Succes met de herstelling!
 

Bosquet

Actieve deelnemer
12 dec 2014
569
70
Drachten,
www.bosquet.nl
Waartoe heb je je gericht voor de reparatie, bij Mafell rechtstreeks of de verkoper?

Eerst rechtstreeks tot de verkoper (Toolnation).

Ik heb een jaar geleden net hetzelfde aan de hand(/kabel) gehad.

OK dan. Wellicht wat voorbarig, maar dit neigt toch wel naar een fundamenteel zwak punt bij de Mafells...

Toolnation heeft hem opgepikt en iets minder dan 2 weken later terug bezorgd.
Nu ben ik voorzichtig bij het aandraaien. Van mij hadden het 2 schroeven mogen zijn ipv ééntje en een een kabel...

Met de naderende feestdagen kunnen dat wel eens drie weken worden. Dat komt heel slecht uit !!! Zal dus serieus overwegen een nieuwe machine (toch ook maar Festool??) aan te schaffen. #diepte-investering
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Nu dat je prof bent moet je daarmee ook rekening houden, Festool is niet perfect maar je hebt lokale dealers. Mijn carvex moest onlangs voor reparatie binnen en ook al had festool mij een prioritaire reparatie beloofd vroeg ik toch aan de dealer een vervangmachine. kreeg toen een nieuwe Carvex mee, en gelukkig nog want mijn machine kwam 3 weken later pas terug.
De vorige keer had ik namelijk 2 maanden gewacht op mijn machines die voor gratis onderhoud binnen waren, waarna ik toen gewoon twee gloednieuwe kreeg omdat het te lang duurde.
 
A

Athanor

Guest
Kan ik me bij aansluiten, heb onlangs een REBQ 155 en een CTL 26 gekocht bij Raadsma, degelijk Frysk bedriuw voor aantrekkelijk prijs, waarvoor ik niet naar een webshop hoef:)


Fons
 

bruine_beer

Actieve deelnemer
2 dec 2012
288
42
Heers, België
@Bosquet / Ekko

Ik heb me rechtstreeks tot Toolnation gericht. Die bezorgen een label dat je op je doos plakt voor het koerierbedrijf. De koerier haalde het de volgende dag op.
Nadien merkte ik dat de 0° en 45° niet meer exact ingesteld stonden, dus die moest ik zelf terug instellen (kleine zwarte inbusboutjes in de zool)
 
A

Athanor

Guest
Ja dat klopt de 1 Is foar Fryslân boppe ;););)


Fons

P.S. Jo prate aardich Frysk :D:D
 

Bosquet

Actieve deelnemer
12 dec 2014
569
70
Drachten,
www.bosquet.nl
Ik heb me rechtstreeks tot Toolnation gericht.

Ik ook. Volgens de site kun je in geval van problemen mailen met de werkplaats. Donderdag uiteraard meteen mail gezonden met twee foto's als bijlage. Gister dezelfde mail nogmaals gezonden, echter zonder de foto's (scheelt 3,5 MB...).

In tegenstelling tot wat je zou verwachten wordt je niet meteen voorzien van een auto-reply zodat ik nog steeds niet zeker ben van juiste aankomst van de mail. Morgen maar eens bellen...
 

designer-john

Actieve deelnemer
29 nov 2010
272
1
Hier hetzelfde probleem nu al voor de 2e keer.
Plaatselijke dealer lost dit wel goed op door een andere machine mee te geven.
Maar Mafell heeft er de eerste keer 2 maanden op gedaan( gelukkig had ik een andere mafell meegekregen),week later was dat stangetje weer gebroken
Nu het onderdeel maar besteld, dan zet ik het er zelf wel in. ik wacht nu al 2 weken, word vervolgd. pfffff......
 

Bosquet

Actieve deelnemer
12 dec 2014
569
70
Drachten,
www.bosquet.nl
Hier hetzelfde probleem nu al voor de 2e keer.

Hmmm... dit wordt (is...) dus wel een pijnpunt ten nadele van de Mafell.

Er zijn hier nogal wat topics over welke invalzaag nou het beste is. De een vindt de Mafell beter, de ander zweert bij die van Festool en nog weer anderen verklaren "ons" voor gek dat we überhaupt zoveel geld aan een invalzaag uitgeven en nemen dus merk C, D, E of F. Een structureel zwaktepunt als deze doet de Mafell geen goed !

Omdat ik simpelweg verder moet, heb ik me nu ook een Festool T55 REBQ-Plus aangeschaft. Kan ik dadelijk beide goed onderling vergelijken... ;)
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Hmmm... dit wordt (is...) dus wel een pijnpunt ten nadele van de Mafell.
Er zijn hier nogal wat topics over welke invalzaag nou het beste is. De een vindt de Mafell beter, de ander zweert bij die van Festool en nog weer anderen verklaren "ons" voor gek dat we überhaupt zoveel geld aan een invalzaag uitgeven en nemen dus merk C, D, E of F. Een structureel zwaktepunt als deze doet de Mafell geen goed !
Omdat ik simpelweg verder moet, heb ik me nu ook een Festool T55 REBQ-Plus aangeschaft. Kan ik dadelijk beide goed onderling vergelijken... ;)
Jij schrijft het en ik dacht het,
maar ik zou heel graag over enige tijd jou ervaring over deze 2 invalzagen lezen.
O ja, nog succes met je opstarten van eigen bedrijf.
Mvg.:)
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Blijkt een gekend probleem te zijn bij de MT55, bij een bepaalde serie kwam het zelfs heel snel los.
Mafell doet de reparaties in Duitsland, dus in het beste geval ben je hem een week of twee kwijt. Maar als je geen dealer hebt die ze op de hielen zit dan kan het langer duren.
 

Bosquet

Actieve deelnemer
12 dec 2014
569
70
Drachten,
www.bosquet.nl
Blijkt een gekend probleem te zijn bij de MT55, bij een bepaalde serie kwam het zelfs heel snel los.

Ik had er tot nu toe niets over gelezen. Heel erg veel heb ik er nou ook weer niet mee verzaagd. Er gaan weken voorbij dat de machine in de systainer blijft.

Vervelende is, dat enkel zo'n los "staaldraadje" zoveel nadelige consequenties heeft. De machine op zich zaagt nog altijd prima, maar in verstek zagen moet je niet meer willen...

Mafell doet de reparaties in Duitsland, dus in het beste geval ben je hem een week of twee kwijt. Maar als je geen dealer hebt die ze op de hielen zit dan kan het langer duren.

Vandaag komt de Festool invalzaag binnen. Aansluitend kan ik de Mafell in de doos stoppen en naar TN sturen. Zij sturen hem - inderdaad - naar Duitsland en gaven aan dat het normaal ongeveer 2 weken duurt, maar dat het vanwege de feestdagen wel eens wat langer zou kunnen gaan duren.
 
Laatst bewerkt:

tuoh

Oud hout
Is het geen optie om met je zaag eens bij een fietsenmaker binnen te stappen??? Die hebben keuze zat in stalen kabeltjes. Zelf heb ik een paar jaar geleden een Festool 75 terug hersteld, kostprijs 0,75€:D
 

Bosquet

Actieve deelnemer
12 dec 2014
569
70
Drachten,
www.bosquet.nl
Is het geen optie om met je zaag eens bij een fietsenmaker binnen te stappen??? Die hebben keuze zat in stalen kabeltjes.

Nah, machine heeft bij aanschaf 3 jaar fabrieksgarantie. Is nu iets meer dan 1,5 jaar oud. Als ik zelf ga "knutselen" vervalt mogelijk de garantie, en daar zit ik nu nog niet op te wachten.

Overigens, eerder vandaag de TS55-REBQ binnen gekregen. Morgen maar eens even proberen. Ben benieuwd hoe anders het allemaal aan zal voelen...
 

bjorn

Post veel
14 aug 2009
754
3
Twente
Achteraf gepraat, maar had je niet beter de ts 75 erbij kunnen kopen? Dan vergroot je met je extra machine tenminste je mogelijkheden.
 

Bosquet

Actieve deelnemer
12 dec 2014
569
70
Drachten,
www.bosquet.nl
Achteraf gepraat, maar had je niet beter de ts 75 erbij kunnen kopen? Dan vergroot je met je extra machine tenminste je mogelijkheden.

Heb ik over gedacht, maar de TS 75 is voor de werkzaamheden die ik normaliter verricht iets teveel van het goede. Tegen de tijd dat ik zelf uit plakken boomstammen mijn hout ga halen zal er al wel een échte zaagtafel staan. Toen ik ook nog zag dat de TS-75 in een doos komt :eek: en niet in een systainer was mijn besluit definitief genomen.

Als straks de Mafell terug is ga ik die - denk ik nu - sec gebruiken voor het zagen van plaatmateriaal (mede vanwege de ideale voorrits-functie). De Festool zet ik dan in voor het werken met massief hout alsmede voor het zagen in verstek. Zo verwacht ik de Mafell heel te houden... :rolleyes:
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.