Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 30

Defect Mafell MT 55 c

Oempffff... ik heb een probleem met mijn Mafell MT 55 cc.

Een van de USP's (unique selling points) van de Mafell is, dat je door 1 zogenaamde verstekknop aan te draaien 2 kanten fixeert. Dit geschiedt middels een metalen kabeltje. En laat me die gister afbreken tijdens het zagen... gelukkig kwam 'ie niet in het zaagblad, maar ik schrok er wel even van...

Omdat ik behoorlijk veel in verstek zaag en ik juist deze week met een nieuw project moet beginnen komt dit erg slecht uit. Ben dan ook heel benieuwd hoe adequaat mijn verzoek tot reparatie opgepakt wordt.

Mafell defect 005.jpg
    .
    Mafell defect 002.jpg
    Groeten, Ekko

"In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel..."

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2011
    waarom breekt gereedschap toch altijd vrijdags...
    Waartoe heb je je gericht voor de reparatie, bij Mafell rechtstreeks of de verkoper?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bosquet Bekijk Berichten
    Oempffff... ik heb een probleem met mijn Mafell MT 55 cc.

Een van de USP's (unique selling points) van de Mafell is, dat je door 1 zogenaamde verstekknop aan te draaien 2 kanten fixeert. Dit geschiedt middels een metalen kabeltje. En laat me die gister afbreken tijdens het zagen... gelukkig kwam 'ie niet in het zaagblad, maar ik schrok er wel even van...
    Ik heb een jaar geleden net hetzelfde aan de hand(/kabel) gehad. Toolnation heeft hem opgepikt en iets minder dan 2 weken later terug bezorgd. Nu ben ik voorzichtig bij het aandraaien. Van mij hadden het 2 schroeven mogen zijn ipv ééntje en een een kabel...
    Succes met de herstelling!

Waartoe heb je je gericht voor de reparatie, bij Mafell rechtstreeks of de verkoper?
    Eerst rechtstreeks tot de verkoper (Toolnation).

Ik heb een jaar geleden net hetzelfde aan de hand(/kabel) gehad.
    OK dan. Wellicht wat voorbarig, maar dit neigt toch wel naar een fundamenteel zwak punt bij de Mafells...

Toolnation heeft hem opgepikt en iets minder dan 2 weken later terug bezorgd.
    Nu ben ik voorzichtig bij het aandraaien. Van mij hadden het 2 schroeven mogen zijn ipv ééntje en een een kabel...
    Met de naderende feestdagen kunnen dat wel eens drie weken worden. Dat komt heel slecht uit !!! Zal dus serieus overwegen een nieuwe machine (toch ook maar Festool??) aan te schaffen. #diepte-investering
    Groeten, Ekko

"In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel..."

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2011
    Nu dat je prof bent moet je daarmee ook rekening houden, Festool is niet perfect maar je hebt lokale dealers. Mijn carvex moest onlangs voor reparatie binnen en ook al had festool mij een prioritaire reparatie beloofd vroeg ik toch aan de dealer een vervangmachine. kreeg toen een nieuwe Carvex mee, en gelukkig nog want mijn machine kwam 3 weken later pas terug.
    De vorige keer had ik namelijk 2 maanden gewacht op mijn machines die voor gratis onderhoud binnen waren, waarna ik toen gewoon twee gloednieuwe kreeg omdat het te lang duurde.

Nu dat je prof bent moet je daarmee ook rekening houden...
    Zo is het Tim. #occupationalhazzard
    Groeten, Ekko

Athanor
    Guest
    Kan ik me bij aansluiten, heb onlangs een REBQ 155 en een CTL 26 gekocht bij Raadsma, degelijk Frysk bedriuw voor aantrekkelijk prijs, waarvoor ik niet naar een webshop hoef

Fons

@Bosquet / Ekko

Ik heb me rechtstreeks tot Toolnation gericht. Die bezorgen een label dat je op je doos plakt voor het koerierbedrijf. De koerier haalde het de volgende dag op.
    Nadien merkte ik dat de 0° en 45° niet meer exact ingesteld stonden, dus die moest ik zelf terug instellen (kleine zwarte inbusboutjes in de zool)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Athanor Bekijk Berichten
    Kan ik me bij aansluiten, heb onlangs een REBQ 155 en een CTL 26 gekocht
    Fons
    Is te REBQ 155 special foar de Fryslân ûntwikkele? Wist wol dat Frysk in eigen taal hat mar no ek eigen Festool masjines

Athanor
    Guest
    Ja dat klopt de 1 Is foar Fryslân boppe

Fons

P.S. Jo prate aardich Frysk

Forum Rechten