Oceans'11 wordt Bosquet

Bosquet

Actieve deelnemer
12 dec 2014
569
70
Drachten,
www.bosquet.nl
Heeft "klein hout design" bosquet gegeven bij translate?

"Klein hout" werd toen vertaald naar "bosquet". Ik zie nu dat het vanuit het Catalaans vertaald wordt naar struikgewas (eigenlijk vergelijkbaar met het Frans...).
"Disseny" werd aangeduid met "design" of "ontwerp"

En ik heb een engelstalige naam gekozen in een franstalig gebied, niemand die het hier begrijpt of kan uitspreken!

Hahaha, ik zie het al helemaal voor me: een Frans sprekend persoon die BenchWorks uitspreekt op een manier zoals in de serie "Allo Allo" ;)
 
Laatst bewerkt:

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Die translate is nog niet op punt blijkbaar, struikgewas is eerder "broussaille"
Een bosquet moet je zien als een bos van een handvol bomen met onderbegroeing die op een geisoleerde plek in een groep staan.
 

damien

Actieve deelnemer
21 aug 2011
669
4
Leuven
Nog geluk gehad met Translate, klein hout is du petit bois en betekent brandhout. Een bij- of eindproduct welliswaar :) Waar un petit bois ook bosquet of bouquet kan zijn.
 

Hunto

Post veel
21 jan 2014
823
27
Drenthe
In NL heet dat wellicht een "geriefbos".

uit Wikipedia:
Met geriefbos wordt een klein bos aangeduid waar in vroeger tijden het hakhoutvandaan werd gehaald dat in en rond het huis werd gebruikt. Gerief betekent hier te gebruiken.Geriefbosjes waren vaak in gebruik bij boeren. Het hout dat ervandaan kwam werd wel boerengeriefhout genoemd. Hout van matige kwaliteit wordt in het algemeen nog wel zo aangeduid. Een geriefbos wordt vaak ten onrechte voor een pestbosjeaangezien.
 

Bosquet

Actieve deelnemer
12 dec 2014
569
70
Drachten,
www.bosquet.nl
Nog geluk gehad met Translate, klein hout is du petit bois en betekent brandhout

Klopt, maar volgens mij zijn we nu alles naar resp. vanuit het Frans aan het vertalen. Ik heb echter niet voor de Franse vertaling gekozen, maar voor het Catalaans (meer verwant aan het Spaans).

Maar goed, de naam dekt - zoals Tim als zei - voor mij de lading. :D
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.