Oceans'11 wordt Bosquet

Bosquet

Actieve deelnemer
12 dec 2014
569
70
Drachten,
www.bosquet.nl
Goedemorgen allen,

Sinds maart 2013 ben ik al lid van dit forum. Indertijd met de gebruikersnaam "Oceans'11". Ik schreef toen dit:

Tijdens mijn zoektocht naar wat antwoorden op een aantal vragen op dit forum terecht gekomen. Al snel besloot ik mij aan te melden, zodat ook de foto's bij topics goed in beeld kwamen.
Inmiddels zijn we een paar maanden verder en - eerlijk is eerlijk - het voelt alsof mij een warme jas is aangereikt. Niet alleen ben ik aangenaam verrast door het vriendelijke karakter en het enthousiasme van de leden, maar ik ben bovenal onder de indruk van de gigantische kennis en ervaring van de mensen op het forum.

Ik hoop volgende maand 44 jaar jong te worden, ben 10 jaar getrouwd en vader/bonus-vader van 4 kids (15,14,12 en 9 jaar). De afgelopen 22 jaar ben ik werkzaam geweest in de verzekeringsbranche. De laatste 8 jaar overigens meer als project- en process-manager voor diverse omvangrijke ICT-projecten. Helaas kwam aan dit alles in november 2012 een einde en sindsdien zit ik thuis. "Door reorganisatie overbodig geworden" noemden ze het... :(. Klein lichtpuntje is dat ik een zgn. "Gouden Voetafdruk" heb meegekregen. Dat geeft een beetje financiële lucht...

Als zoon van een architect lijk ik genetisch belast te zijn met een oog voor (interieur-)design. Met mijn vrouw shoppen in een oude stad met modern ingerichte winkels is dan ook geen straf. Soms lopen we samen een winkel uit en dan zeg ik tegen haar "Wat een mooie winkel was dat". Meestal zegt ze dan volmondig 'Ja!'. Maar meestal bedoelt zij dan wel heel wat anders dan ik... ;) ;)

Sinds jaar en dag ontwerp en maak ik meubels. Meestal voor eigen gebruik of voor familie, vrienden en kennissen. Deze hobby is door de jaren heen wat in de vergetelheid geraakt door drukke baan en druk gezin. Nu heb ik er weer alle tijd voor en er zijn dus al weer de nodige zaken bedacht en uitgewerkt. Soms moet ik mijzelf dwingen om mijn enthousiasme even af te remmen... Daarnaast zorgt mijn vrouw ook af-en-toe voor het nodige (??) tegengas... (vooral als er weer een bezorger van UPS voor de deur staat... :rolleyes:).

Ik voel me enorm welkom hier en hoop dat ik op enig vlak een bijdrage kan leveren en misschien zelfs een keer een advies kan geven. Want tot nu toe is het vooral eenrichtingsverkeer: ik heb al een wereld aan informatie opgezogen.

Groeten en tot ziens op het forum !

Inmiddels zijn we ruim 1,5 jaar verder en in zo'n tijdspanne kan er veel gebeuren. Zo ook bij ondergetekende. Het roer is omgegooid en per 1 december 2014 ben ik voor mijzelf begonnen met het ontwerpen, maken en - indien van toepassing - het plaatsen van maatwerk interieuroplossingen.

Eerder vandaag plaatste ik onder de oude naam mijn 1.000ste bericht. Een mooi moment om ook hier het roer om te gooien en een nieuwe start te maken onder de naam van mijn bedrijf.

Groeten en tot wederziens op het forum.
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.760
146
Rotterdam
Wauw, eigenlijk wel een mooi verhaal.
Van succes naar tegenslag en weer opnieuw beginnen.
Succes met de onderneming en welkom op het forum!

Groeten, Raymond
 

Bosquet

Actieve deelnemer
12 dec 2014
569
70
Drachten,
www.bosquet.nl
Wauw, eigenlijk wel een mooi verhaal.
Van succes naar tegenslag en weer opnieuw beginnen.
Succes met de onderneming en welkom op het forum!

Groeten, Raymond

Hahaha, zo had ik het nog niet eens bekeken. Maar er zit wel wat in ja...

Ik ben van nature positief en erg enthousiast. Dat helpt me altijd weer om ook door minder leuke periode's te komen... :cool:
 

de Kastanjeboom

Actieve deelnemer
7 jan 2013
353
0
Kapellen
Het is niet altijd fijn te lezen hoe men tot zulke stappen noodgedwongen komt. We kunnen soms wel staan roepen hoe leuk het zou zijn om van je hobby je beroep te maken tot puntje bij paaltje komt en je er echt je brood mee moet gaan verdienen. Wel tof te zien dat er mensen zijn die dat dan - hoe moeilijk ook - als een kans aangrijpen en er het beste van maken. Van een carriereswitch gesproken. Ik wens je in ieder geval heel veel success toe en veel plezier met de nieuwe log-on.
Grtn, de Kastanjeboom
 
A

Athanor

Guest
Mooi initiatief Ekko! Veel succes gewenst. Ben je al bezig met je website?


Fons
 

bri

Actieve deelnemer
17 nov 2009
301
3
Veel succes gewenst, Ekko! Hoe kom je aan de naam "Bosquet", daar zit vast iets achter....;)
Groet, Jaap Bri
 

Bosquet

Actieve deelnemer
12 dec 2014
569
70
Drachten,
www.bosquet.nl
Allereerst aan hen waartegen ik het nog niet heb gezegd: super bedankt voor jullie succeswensen ! In het bijzonder even tegen Marcel, bij wie ik een paar weken geleden nog in zijn Terschellings atelier ben geweest.

Hoe kom je aan de naam "Bosquet", daar zit vast iets achter....;)

Voor mijn bedrijfje heb ik eerst gekeken welke domeinnamen er beschikbaar waren. Eerste logische stap (voor mij althans...) was op zoek gaan naar domeinnaam passend bij mijn achternaam: "Klein". Al snel kwam ik er achter, dat haast alle varianten al bezet waren. klein.nl, kleindesign.nl, kleinhout.nl etc. etc.

Toen op zoek gegaan naar andere korte, pakkende namen die ik vond "passen". Al snel bleken deze eveneens bezet. Vervolgens maar eens internationaal gaan denken. Na enig zoeken (lang leve Google translate...) bleek dat
Klein Hout Design. www.bosquet.nl bleek een vrije domeinnaam, maar niet voor lang natuurlijk :rolleyes:

Grappige is, dat de mensen bij het horen van de naam eerst even de wenkbrauwen fronsen, maar hem daarna (zeker na voornoemde uitleg) moeiteloos blijven onthouden >>> doel bereikt ! :D
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Heeft "klein hout design" bosquet gegeven bij translate?
Hier is het franstalig gebied en een bosquet is een groepje bomen, letterlijk een mini bos. Er is geen specifiek nederlands woord voor, maar het past wel bij de activiteit!

En ik heb een engelstalige naam gekozen in een franstalig gebied, niemand die het hier begrijpt of kan uitspreken!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.