stofzuigerslang snoerklem

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Goedendag.

vandaag heb ik klemmen gemaakt welke je op de stofzuigerslang kan klemmen.
Je kan de draad van de aangesloten machine er in klemmen zodat deze netjes langs de slang naar de stofzuiger loopt
zonder overall achter te blijven haken.

Ik heb ze gemaakt van 40mm pvc buis. (dunwandig)

Stap 1 zaag een ring van de buis af (15mm breed)
Stap 2 zaag de ring in de lengte open
Stap 3 verwarm de ene helft aan de open kant met een verfbrander/heteluchtfohn (verwarm de laatste 1.5 cm)
Stap 4 buig mbv een tang een klein oogje met daaraan een lipje (gebruik de steel van een schroevendraaier om het oogje omheen te vormen)
Stap 5 schuur met een schuurpapiertje alle hoeken rond (nog niet gedaan op foto)

Klem het grote deel om de stofzuigerslang en in het kleine klemmetje kun je de draad klemmen.
eventueel kun je de klem op de slang vastzetten met een stukje dubbelzijdig tape

Ik heb er zelf 5 gemaakt zodat ik om de 30cm een klem kan plaatsen op de slang.
de draad van de machine klikt er mooi in en gaat niet meer in de knoop

draadklem.jpg
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.097
235
Goeree-Overflakkee
Ik doe het met een stukje stroomdraad, maar dat is minder mooi en meer werk als je van machine wisselt. Ik heb geen uitwisselbare kabels. Bedankt voor de tip!
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.615
1.134
Fryslân
Te simpel voor woorden eigenlijk. Het kost niks, maar het is geniaal! Binnenkort zelf ook maar eens aan de slag.
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.097
235
Goeree-Overflakkee
Voor een luttele 24 euro hoef je zelf geen PVC te buigen ;)

large_14207977629364.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.