Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 10 van de 10

Smile Nederlandse rondhout veiling

Beste woodworking forummers, ( ?)

Let op ! 28 februari 2015 veiling bij Helicon te Velp (GLD). Kijk op de site van bosgroepen.nl.

Alleen maar nederlands pracht hout. Misschien niet voor iedereen bereikbaar maar wel mooi om te zien waar ons hout onder andere van daan komt. Er ligt nog niet zo veel maar wel al veel moois .

CAM00730.jpg
    CAM00733.jpg
    CAM00732.jpg

Altijd leuk om de veiling mee te maken of een kijkje te nemen op de locatie waar al dat hout ligt.

Groet Edwin

In het topic 'Houtbewerken Algemeen > Werken met hout. > Advies aankopen boom' had ik enkele foto's gepost van de rondhoutveiling van vorig jaar.
    Misschien dat één van de forumbeheerders deze kan overzetten naar dit topic?

hoi stefan,

Ben jij er toen geweest ?.

In het topic 'Houtbewerken Algemeen > Werken met hout. > Advies aankopen boom' had ik enkele foto's gepost van de rondhoutveiling van vorig jaar.
    Misschien dat één van de forumbeheerders deze kan overzetten naar dit topic?
    Ik heb hier alvast de link geplaatst: http://www.woodworking.nl/showthread...pen-boom/page3 Iets naar beneden scrollen en dan zie je ze wel liggen #boomstammen
    Groeten, Ekko

"In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel..."

@ hartvoorhout; Ja, ik ben toen wezen kijken op de kavelplaats.
    Niet op de veiling geweest, maar nadien wel de prijzen opgevraagd om een beetje een beeld ervan te krijgen...
    Kavelplaats is interessant. Probeer voor jezelf maar eens alle houtsoorten/stammen te herkennen, zal je tegen vallen, maar is een leuke uitdaging.

Op die tweede foto in de eerste post; wat een flinke maat taxus is dat zeg! Niet eerder zo groot gezien...
    < zoals hieronder aangegeven, geen taxus dus... maar toch mooi hout! >
    Laatst gewijzigd door stefanjonas; 16-12-14 om 08:45.

Dat lijkt me een mammoutboom - ook rood, maar geen taxus en wel in grote maten beschikbaar....

Ja, daar kon je wel eens gelijk in hebben. Dan is het sequoia-hout, de kleur zette me op het verkeerde been... Zie het op de laatste foto.
    Laatst gewijzigd door stefanjonas; 16-12-14 om 08:50.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stefanjonas Bekijk Berichten
    Ja, daar kon je wel eens gelijk in hebben. Dan is het sequoia-hout, de kleur zette me op het verkeerde been... Zie het op de laatste foto.
    Moet een machtige boom zijn geweest. ik schat de doorsnede zo'n 1,70-1,85 m !!!!. ik was wel even onder de indruk in ieder geval.

Dit jaar wil ik proberen om bij de veiling aanwezig te zijn. ben benieuwt hoe dat allemaal gaat.

Edwin

Is de grote stam op de derde foto geen kust redwood i.p.v. mammoetboom?
    Het stuk wat hieraan zat heb ik denk ik plakken van gezaagd.
    Het stuk wat ik heb gezaagd, was ongeveer 110 diameter.
    Op zich al een snelle groeier (100 jaar oud), maar een mammoetboom kan nog veel sneller groeien in de dikte.

groeten
    Laatst gewijzigd door Boo; 16-12-14 om 10:30.

Forum Rechten