Parallel klemmen

BramDeBelg

Actieve deelnemer
12 jun 2013
188
0
Onder de zogenaamde "Parallel Clamp" heb je voornamelijk de merken "Jet" en "Bessey" die bekend zijn.
De prijzen van zowel de Jet als de nieuwe REVO van Bessey liggen in dezelfde lijn.

Nu vroeg ik me af, zijn er andere merken die het bekijken waard zijn, die ik over het hoofd zie ?
het betreft dus voor alle duidelijkheid volgend type klemmen :

ParallelClamp.jpg

 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Deze copie bij Rutlands heeft goede reviews en praktisch de helft van de prijs, geen bessey maar bijna zeggen ze. Ik heb ze al overwogen maar nooit de stap durven zetten. Bessey heeft 7000N kracht en deze 5000N, het zijn toch wel zaken die veel afzien, vooral dan de schroefdraad. Bessey is het enige merk dat ik heb waarvan ik nog geen schroefdraad of eender welk andere element heb versleten, anderen houden het bij mij amper een jaar uit.
 

BramDeBelg

Actieve deelnemer
12 jun 2013
188
0
Dank je benchworks ! Is wel een heel groot prijsverschil.
voor die dakotas is het nu 99pond voor 4pack van 50" .... Terwijl dat met die revo clamps bijna 200 pond is voor de 41"

toch het overwegen waard ....... Denk ik
 

Bosquet

Actieve deelnemer
12 dec 2014
569
70
Drachten,
www.bosquet.nl
Ik had al vier KRV's van 150 cm en heb er onlangs heb ik er vier van 100 cm bij gekocht. Inderdaad is het een forse investering, maar met de Bessey's haal je wel kwaliteit voor het leven (!!!) in huis.
Mijn "normale" lijmklemmen van Bessey zijn nu al bijna 20 jaar oud en werken nog altijd feilloos.

"De herinnering aan een goede kwaliteit duurt langer dan de vreugde van de lage prijs." gaat m.i. bij Bessey méér dan op.
 

Huib

Actieve deelnemer
11 nov 2012
707
8
Gouda
Haal diep adem, wacht indien de prijs nu nog te hoog is en stop de komende maanden wat extra duiten in het spaarvarken. Eenmaal vol sla het stuk en ga voor Bessey. Eenmaal in je handen en er mee gewerkt te hebben ben je de prijs snel vergeten. Werk zelf met deze set en ga met twee 1000mm klemmen uitbreiden van het vario type.
 

Bosquet

Actieve deelnemer
12 dec 2014
569
70
Drachten,
www.bosquet.nl
Nog niet meteen genoemd, maar wat ik écht ideaal vind is dat de eindblokken (noem je ze zo???) eveneens verstelbaar zijn. Zo kun je de lange lijmklemmen ook keurig in balans over wat kleinere werkstukken aanbrengen.

Even een foto ter verduidelijking:

Bessey KRV.jpg
 

BramDeBelg

Actieve deelnemer
12 jun 2013
188
0
Uiteindelijk toch "de knoop doorgehakt" en de 50" klemmen gekocht van Rutlands. Het prijsverschil is toch bijzonder groot vind ik.
Ik kan 2 REVO klemmen lenen, dus als ik de klemmen geleverd krijg en ik begin met mijn volgend project zal ik een goed idee hebben
of de kwaliteits verschillen wel of niet opwegen tegen de prijsverschillen. Verder nieuws volgt ten gepaste tijde :)
 

SereN

Actieve deelnemer
26 nov 2014
493
1
Aarschot
Bram,

Is de tijd intussen gepast? ;)
Was ook aan het kijken naar een set KRV REVO's van 150cm, maar ben benieuwd naar jou ondervindingen met de Rutlands...

Mvg,
 

BramDeBelg

Actieve deelnemer
12 jun 2013
188
0
Hallo

Even dit topic vergeten , sorry :cool:

Ik heb nu al een tijdje de klemmen en al gebruikt voor verschillende zaken, zoals karkas klemmen voor verstekstation, werkbladen klemmen voor nieuwe werkbank enzovoorts.
Ik kan maar 1 klein nadeetje vinden, de verschuifbare kop loopt iets stroever over de rails dan die van Bessy. Voor de rest klem je met die dingen even makkelijk, even hard , even mooi , ....

Ik vind dus absoluut geen enkele reden om zoveel meer uit te geven aan die Bessy (behalve dat je dan mooie rode klemmen hebt lol :p).
Uiteindelijk is de bedoeling dat je meerdere stukken hout tegen elkaar kan klemmen, en dat kunnen die Dakota klemmen van Rutlands even goed als de Bessy klemmen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.