Weer een leuke actie van de Lidl, vanaf donderdag 11 december

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.112
517
Moordrecht
Ze zijn er weer, de Japanse zagen van de Lidl!

En ook een nat-droogzuiger voor je powertools..
icon_smile.gif
En nog wat andere meuk, inclusief een suicidale bovenfreesmeneer..

http://www.lidl.nl/nl/Offerdate.htm?id=400
 

rjmulder

Post veel
6 nov 2014
948
32
Twente
www.rjmaakt.nl
Zag het ook al en zit te denken om die stofzuiger aan te schaffen maar weet eigenlijk niet als dat wel wat is voor in de schuur eerst zonder cycloon en later komt er zo'n cycloon voor.
Dan is ook nog de vraag hoe zit het met de stofzakken, zijn die gewoon te verkrijgen of wordt dat ook een uitdaging.
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.112
517
Moordrecht
Ff een snelle google leert dat er behoorlijk wat te krijgen is.. Kan alleen niet zo snel het typenummer van deze zuiger vinden..
 

Jimbo

Actieve deelnemer
2 jan 2014
488
2
een suicidale bovenfreesmeneer...
Euhm, wat doet ie fout :eek:? In die eerste foto zit hij toch gewoon het resultaat te bewonderen, en in de tweede vind ik het ook al niet.

(Moet zelf nog met zo’n ding aan de slag en wil me dus wel uit de Darwin awards houden)
 

MM!

Actieve deelnemer
13 jul 2014
29
0
Euhm, wat doet ie fout :eek:? In die eerste foto zit hij toch gewoon het resultaat te bewonderen, en in de tweede vind ik het ook al niet.

(Moet zelf nog met zo’n ding aan de slag en wil me dus wel uit de Darwin awards houden)

Op de eerste foto kijkt hij naar het resultaat van een andere frees welke hij wilt gaan imiteren.
De tweede foto is genomen net voordat hij met een frees in zijn edele delen naar het ziekenhuis ging.
Je moet het zo bedenken. Deze bovenfrees maakt 2 tot 6 keer meer toeren (11000-30000) dan een moterblok van een auto waarvan het gaspedaal door de bodemplaat wordt getrapt.
Met zulke krachten wil je wel iets degelijks in je handen hebben. Zodat je je handen kunt blijven gebruiken.;)
 
Laatst bewerkt:

Jimbo

Actieve deelnemer
2 jan 2014
488
2
OK, dit raakt ernstig off-topic (ik wil die stofzuiger wel! Als Belg zal dat wel weer niet lukken...), en misschien moest er maar eens een ‘hoe veilig manueel bovenfrezen’ topic komen, maar ik zie het nog altijd niet in die tweede foto: z’n beide handen zitten op de handvaten, die naar ik mag hopen daarvoor dienen. OK, mss leunt hij iets te ver voorover (het is dan ook een ge-ensceneerde foto) waardoor het op het einde vh werkstuk nog grappig kan worden, maar wat kan je nog meer doen dan het apparaat vastpakken bij de handvaten, en een stabiele (voet)positie aannemen?

Die vent vd Yankee Woodshop wiens naam ik tot mijn scha en schande even niet kan herinneren (Norm?) freest toch ook altijd zo?

Als ik nu zelf echt moest neuten zou ik wél opperen dat ie op het punt staat om z’n stofafzuiging van een fraaie moluur te voorzien... Maar bon, als je een stofzuiger wil verkopen moet je’m wel vooraan op de foto plaatsen :)...

(Ik vind het al sterk dat het fotomodel oor- en oogbescherming draagt in een foto-op – werd trouwens eens tijd dat daar aandacht aan werd besteed).
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.839
892
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
De voornaamste fout die hij m.i. maakt (afgezien van het feit dat ik niet met een bovenfrees van minder dan 50 euri aan de slag zou gaan) is het frezen van niet gefixeerd hout aan de zijkant zonder aanslag/geleider. De frees zal dus niet tegen het hout willen blijven, eenvoudig willen kantelen, en het hout zal/kan door de frees gelanceerd worden - gelukkig wel van de hanteerder af... Overigens ga ik er voor het gemak maar voor uit dat eea voor het maken van deze fotoserie überhaupt niet aan heeft gestaan ;)
 

Jimbo

Actieve deelnemer
2 jan 2014
488
2
Mja, dat het werkstuk moet vastgezet worden is evident (en inderdaad niet duidelijk getoond op de foto), maar als je ziet hoe het fotomodel tegen de tafel/werkstuk aanleunt zal ie toch echt wel vastliggen ;)...


(Wat een gemiste kans overigens om hun klemsetje uit de aanbieding niet in die foto te tonen, om idd het werkstuk te fixeren)


Maar qua randjes frezen met enkel de zool (en het lagertje onderaan de freesbeitel) van de frees als (be)geleiding, zo zie je toch echt de Norm Abramsen (dat was ‘m!) dezer wereld die bewerking uitvoeren.


5881701310_939689318f.jpg



Mezelf kennende zou ik wel de ~echte~ parallelgeleider gebruiken, om wat meer stabiliteit tegen kantelen te garanderen. Wel een gehannes omdat ik het getoonde profiel uit de Lidl foto’s in twee keer zou weghalen omdat het toch om aardig wat hout gaat, dus 2x diepte en parallelgeleider op elkaar afstemmen...
 

Paul

Nieuw lid
18 okt 2009
4
0
Zijn die handig? Die Japanse zagen. Wat kun je er meer mee dan een gewone zaag?
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.112
517
Moordrecht
Wat hij vooral fout doet in mijn ogen is zo'n gevaarlijk apparaat op die manier vasthouden blijkbaar na frezen. Bij mij gaat hij uit, opzij en de stekker eruit.. In het slechtste geval iig niet zo onstabiel laten staan..
 

Nick18

Actieve deelnemer
17 jun 2013
165
15
Zijn die handig? Die Japanse zagen. Wat kun je er meer mee dan een gewone zaag?
Dit zaagje is erg flexibel en daardoor geschikt om te buigen tijdens het zagen: handig om vlak ergens langs te zagen.
Daarnaast heeft het zaagje een enorm fijne vertanding, er wordt een fijn en minder fijn blad meegeleverd.
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.108
239
Goeree-Overflakkee
Ik vind de Japanse zaag wat tegenvallen. Maar eigenlijk mag je voor dat geld ook niet anders verwachten. Het zaagt wel netjes (geen rafels), maar niet soepel. Zal wel niet al te scherp zijn. Wat mij betreft zijn ze ook net té flexibel.
 

zaag

Actieve deelnemer
9 jun 2010
420
1
H.I. Ambacht
Ik ga morgen een paar zaagjes scoren. Vorig jaar hadden ze er helaas nog maar 1. Ze zagen zeer snel, zijn flexibel en maken een mooie schone snede. (Dit is uiteraard mijn ervaring.)

Groeten,
Patrick
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Heb er net (weer) drie gehaald en ben er weer helemaal blij mee! De vorige keer kon ik er maar één krijgen helaas, die is recent door iemand gemold die dacht dat hij zonder oefening ook wel op zijn japans kon zagen.....

Ze zijn weer net zo scherp als de vorige. Vergeleken met de veel duurdere Japanse zagen die ik heb zijn ze hun geld (€ 7,99, das een kwart van de prijs van mijn goedkoopste "echte" Japanner) dubbel en dwars waard. Echt een aanrader, ik heb er zelfs een leren holstertje voor gemaakt :)

Groet, Rob.
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.112
517
Moordrecht
Ik heb er ook maar 1tje gehaald en ze zijn idd loeischerp! In Nieuw vennep lagen er trouwens nog een hele berg. Stuk of 20 ofzo. Ook maar de tacker meegenomen, voor 6 euri kon ik die niet laten liggen.. En hij doet t ook nog naar behoren! :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.