Jet JWL-1221 VS

LaurentDH

Actieve deelnemer
9 nov 2014
38
0
beste mensen

Heel concreet, wie heeft er onlangs een [h=2]Jet JWL-1221 VS[/h]gekocht, ik heb enkele zeer specifieke vragen, of dit type.
Vraag:
het rechter stuk, dat over het bed schuift, schuift over het geslepen bed dat bij de Jet..2 x 7 cm, in tegenstelling van de Midi van Schulde, of drechselmeister, waar dat 4 cm is. op zich geen probleem
Bij jet zeggen ze om het te kunnen verschuiven er minimale ( tiende mill) speling moet zijn of het kan gewoon niet schuiven, Bij de drechselmeister, is niet voelbaar
Bij Jet zeggen ze dat de center punten eender hoe , perfect over elkaar staan
Graag hierover, graag iemand van wie zo een jet heeft, de Laatste Jet is niet vergelijkbaar, met de vorige reeksen !!
Ik vind de jet, eigenlijk iets beter afgewerkt, heeft ook iets bredere stevigere, riemen, en ook properder fijner afgewerkt
Graag uw adviezen, indien mogelijk
Alvast heel er dank
Laurent
 

LaurentDH

Actieve deelnemer
9 nov 2014
38
0
hoi hoi
heb me daar aangemeld, maar er is niet veel te lezen, rond specifiek die nieuwe JET, ik loop er tegen aan dat bij die JET, een beetje speling is van de rechtse knop, volgens de verkoper, moet daat iets speling zijn, anders kan de niet schuiven... zo vertelt iedereen wat, bij de MIDI, zit dat strak vast
 

LaurentDH

Actieve deelnemer
9 nov 2014
38
0
frequetieomvormer

Daarnet nog een filmpje gezien van die nieuwe Jet, er zit wel degelijk een frequentieomvormer op deze draaibank hoor. Het ding zit verborgen onder de rechtse steunpoot:D

hoi hoi,
Dat is gans nieuwe informatie, waar ik naar op zoek was... kan je me aub het filmpje doorsturen of aangeven waar ik het kan vinden... ik heb het hele internet afgezocht, en bij schulte zeggen ze dat het geen frequentieomver is... ( maar die verkoopt liever zijn Mid FU, natuurlijk)
Jou post doet me nog even twijfelen??? kan je me alsnog helpen, of iemand anders ????
met frequentieomvormer bedoel ik dat bij bij verminderd toerental, Het koppel behouden blijft
zoals de omvormer op de drechselmeister ( identiek als die van de Killinger)
Ik hoop iemand te horen,
laurent

Vriendelijke groet
Laurent
die nieuwe jet, is wel degelijk een gans nieuwe machiene, het is dus wel mogelijk, ik heb geen zicht welke elektronica er achter zit
ik hoor het graag en alvast dank
Vriendelijke groet
Laurent
 
Laatst bewerkt:

LaurentDH

Actieve deelnemer
9 nov 2014
38
0
Ik heb geen van beide banken, maar vond over de JET iets negatiefs. Ik heb wel verschillende keren op de bank van Schulte gedraaid, en dat voelt goed aan. De vraag is natuurlijk ook hoe groot en zwaar wil je gaan draaien. Aan beide banken zit een limit.

http://youtu.be/k-cG--Pauyo

Hallo Nico...
Erg dank... dat zier er helemaal niet oké uit...
Uiteraard kan het dat enige toestel zijn, want ik ken mensen die er doedelzak zaken op draaien die heel precies moeten zijn, maar dit is onaanvaardbaar.. Ik blijf zoeken of iemand kan te weten komen of die JET een echte frequetie controller heeft zoals de Midi van schulte of dat het eerder een gevanceerd systeem is...dat in de buurt komt
Ik blijf zoeken, maar dan voor de info
Vriendelijke groet
Laurent
 

zaag

Actieve deelnemer
9 jun 2010
420
1
H.I. Ambacht
Volgens de handleiding heeft hij een 1 fase gelijkstroom motor. Hij word dus niet gestuurd met een frequentie regelaar, hiervoor heb je een 3 fase draaistroom motor nodig.
(Waarschijnlijk een snelheids regelaar als de hbm 450 vario)

Bron: Jet.com

Groeten
Patrick
 

zaag

Actieve deelnemer
9 jun 2010
420
1
H.I. Ambacht
Ik ga dan ook af op de originele gebruikershandleiding.

Een gelijkstroom motor kan je overigens ook gemakkelijk 2 kanten op laten draaien.
 

zaag

Actieve deelnemer
9 jun 2010
420
1
H.I. Ambacht
Om het zeker te weten kan je ook even bellen met VDHBV in utrecht. Zij zijn dealer, hebben kennis van zaken en hebben hem als het goed is in de showroom staan.
 

tuoh

Oud hout
De originele motor is blijkbaar een 115V/60Hz, dus is er vermoedelijk voor Europa een andere motor en regeling voorzien. Er is online bitter weinig technische informatie te vinden over dat ding, lijkt wel streng geheim allemaal:p

Een dealer moet hier inderdaad uitsluitsel over kunnen geven, lijkt me tenslotte toch een belangrijk iets, of er nu al dan niet een omvormer onder dat spul hangt.
 

LaurentDH

Actieve deelnemer
9 nov 2014
38
0
Het raadsel is opgelost, ik hen dan maar Naar JET china geschreven, bij hun Taiwan branche.. ( de iets betere versies)
hieronder exact hun antwoord.. samengevat is het geen frequentieregelaar, mar een naar mijn gevoel, Eletronische sturing geprogrammeerd, om beste te halen uit elke toerental, door middel van van een PC Board meer info : http://www.robotroom.com/PWM.html
http://www.solorb.com/elect/pwm/pwm1/

het is geen driefasige motor, maar naar mijn gevoel, een geavanceerde, Microcontroller, en een DC Motor die uiteraard stukken beter, duurder is dan in een gewone HBM bijv...

Antwoord JET
Hi Laurent,

Thank you of your mail.

JWK-1221VS lathe is not a frequency converter design (inverter control), so it is not same as Killinger driver system.
JWL-1221VS is a DC motor with a PC board (PWM) to control this driver system, for European model it will be with a filter device to meet CE standard.
And have a sensor to read the right RPM in spindle, and display the RPM on digital panel.

Due to this model is designing under of a small capacity and more professional with less cost. Based on those element above, we set up all cutting situations to become parameter into this controller in advance when manufacturing. So this new lathe would be more powerful than other the same level lathes.

If you prefer to have a frequency converter design, please consider our lathes of JWL-1642, 3520B, and 4224B models. Thank you.

Regards,

Irene Wei

Direct 886-4-22438000 #111
Fax 886-4-22439000
Email iwei@jpwindustries.com

JPW Tool Group Hong Kong Limited, Taiwan Branch
14F, No.366, Bei Tun Road
Taichung, Taiwan R.O.C.
Post Code : 40654
www.jpwindustries.com
 

tuoh

Oud hout
Omdat hierboven één en ander boven mijn petje uitklom maar eens terug gekoppeld naar mijn broer, die staat op en gaat slapen met elektronica;)
Met de gekregen uitleg is alles nu wat duidelijker geworden:p Conclusie, er zijn meerdere wegen naar Rome zo blijkt, geen langere of kortere maar gewoon andere. Zo zijn we vandaag zelf ook weer wat slimmer geworden:D:D:D

Hierbij zijn uitleg:

Een AC-motor hangt aan een wisselspanning, dus het net, en dus vroeger aan 50 of 60Hz.
Een DC-motor hangt aan een gelijkspanning, bvb. een autobatterij.
- In de formule van de snelheid v.e. AC-motor staat "f" of de frequency. Men kan deze motor alleen maar regelen door een nieuw "kunst-net" aan te maken, en dan niet op 50Hz, maar bvb. 1..50Hz.
- In de formule van de snelheid v.e. DC-motor staat "V" of de spanning. Een alternatief op een zware regelbare voeding is de PWM-methode (kleiner, goedkoper). PulseWidthModulation = PulsBreedteModulatie.
Met zet een snelle blokgolf (aan/af) van bvb. 12V op de motor, en als de blokgolf de helft van de "tijd" 0V is, en de andere helft van de tijd 12V, dan "ziet" de motor (door traagheid) het gemiddelde, dus 6V.
Voor "tijd" gebruikt men dan bvb. 0.01sec (100x per seconde, of 100Hz), zodat ge de motor niet hoort/voelt trillen.
De motor draait nu trager.
Als nu de blokgolf 25% v.d. tijd 0V is, en de resterende 75% v.d. tijd 12V, dan is het gemiddelde 9V, de motor draait al wat rapper, enz...
Niet vergeten dat DC-motoren ook veel tractie (torque) hebben, bvb. in elektrische auto's, trams, treinen, ...


Mvg,

André
 

LaurentDH

Actieve deelnemer
9 nov 2014
38
0
Triestige verkoper

Om het zeker te weten kan je ook even bellen met VDHBV in utrecht. Zij zijn dealer, hebben kennis van zaken en hebben hem als het goed is in de showroom staan.


Ik moet je in deze erg te leur stellen..de situatie is de volgende
JET, wil maar een verkoper voor Belgie en Nederland en wil de vakhandel er tussen uit.. dat is hun uitgangspunt
Hierdoor krijgt vbn baptist en Vanhoute etc... geen korting meer, VDH, zet het in de showroom, of je bestel per internet
ze hebben de prijs laten zakken, zodat er geen dealers nog aan uit kunnen
Zij bestellen per container, komt aan binnen 14 dagen en hop leveren maar
Heb 4 ,5 keer gebeld... resultaat... meneer, ik ken er niks, van snap er niks van, ik maak een goede prijs, rest zoek je maar uit via forums, en websites.. ik lever allen van A, naar B.... das alles,...
Ik vind het bedroevend, en geeft mij niet veel vertrouwen, in die Firma.... die haar produkten, NIET kent
Eerlijk de gast die ik belde, gaf zelf toe.. Het is kerst en heel druk en heb allen tijd om te leveren en bonnen te maken
uitleg, moet je zelf verzamelen.... Dus weg met de vakhandel en zoek zelf maar uit
Enige voordeel is 100 euro goedkoper en geen gezeur... spijtig genoeg een bedroevend Hollandse, pak doe poen show..
Ik sta niet achter die manier van handelen
Zie verder in Forum habe je alle uitleg, omdat we die samen verzamelen voor iedereen
Ownership is out... Sharing is in
Hoop dat iedereen het leest
Kort samengevat , Die jet is oké voor mij, maar kap af op de manier van verkopen
Die Midi , van schulte wordt bij ons in Vlaanderen door Sefaan verdeeld, en die is bereid, meer info te geven en schulte is een bevlogen draaier.. zo ik wil kopen bij wie zelf draait... niet een vlugge handelaar, die van niks weet, maar omzet draait door goedkoper te zijn.. niet mij weg
Groetjes
Laurent
 

LaurentDH

Actieve deelnemer
9 nov 2014
38
0
best het probleem is opgelost

Hallo iedereen

Ik heb de onderste steen boven en hieronder detail uitleg van de Jet.

Het raadsel is opgelost, ik hen dan maar Naar JET china geschreven, bij hun Taiwan branche.. ( de iets betere versies)
hieronder exact hun antwoord.. samengevat is het geen frequentieregelaar, maar een naar mijn gevoel, Eletronische sturing geprogrammeerd, om beste te halen uit elke toerental, door middel van van een PC Board meer info :
http://www.robotroom.com/PWM.html
http://www.solorb.com/elect/pwm/pwm1/

het is geen driefasige motor, maar naar mijn gevoel, een geavanceerde, Microcontroller, en een DC Motor die uiteraard stukken beter, duurder is dan in een gewone HBM bijv…
zij gebruiken het PC board ( PWM) system, dat voorgeprogrammeerd is in de fabriek
Naar mijn gevoel licht dat dicht bij een frequentieregelaar


Antwoord JET
Hi Laurent,

Thank you of your mail.

JWK-1221VS lathe is not a frequency converter design (inverter control), so it is not same as Killinger driver system.
JWL-1221VS is a DC motor with a PC board (PWM) to control this driver system, for European model it will be with a filter device to meet CE standard.
And have a sensor to read the right RPM in spindle, and display the RPM on digital panel.

Due to this model is designing under of a small capacity and more professional with less cost. Based on those element above, we set up all cutting situations to become parameter into this controller in advance when manufacturing. So this new lathe would be more powerful than other the same level lathes.

If you prefer to have a frequency converter design, please consider our lathes of JWL-1642, 3520B, and 4224B models. Thank you.

Regards,

Irene Wei

Direct 886-4-22438000 #111
Fax 886-4-22439000
Email iwei@jpwindustries.com

JPW Tool Group Hong Kong Limited, Taiwan Branch
14F, No.366, Bei Tun Road
Taichung, Taiwan R.O.C.
Post Code : 40654
www.jpwindustries.com
 

zaag

Actieve deelnemer
9 jun 2010
420
1
H.I. Ambacht
Even voor de goede orde, ik heb geen binding met VDH. Sterker, ik ben nog nooit bij dat bedrijf geweest maar ging er van uit dat zij als importeur je verder zouden kunnen helpen. Niet dus, en het siert ze ook niet als ze inderdaad zo een mogelijke klant te woord staan en niet beschikken over kennis van hun producten.

Ik heb de specs van de Dresschelmeister en de Midi nog eens gelezen en zou persoonlijk toch kiezen voor deze bank. Hier zit een echte drie fase draaistroom motor op met Freq. regelaar en deze hebben zeker op lagere toerentallen meer kracht dan een gelijkstroom motor (FU motor met freq. reg ; spanning veranderd niet, stroom veranderd niet, dus veel koppel (kracht) bij lagere toerentallen, Gelijkstroommotor met spanningsregelaar: spanning verlaagt, de stroom gaat niet evenredig omhoog dus verlies in vermogen (koppel/kracht) bij lagere toerentallen)

Of dit verlies een probleem is bij een redelijk kleine draaibank met een 750W motor weet ik niet. Wat ik wel weet is dat bij industriële machines vrijwel nooit met gelijkstroommotoren met koolborstels wordt gewerkt maar met FU motoren. Deze zijn bedoeld voor continu gebruik en koolborstel motoren zijn bij deze toepassingen niet gewenst vanwege een hogere bedrijfstemperatuur door wrijving en onderhevig aan slijtage.

Hit me if i'm wrong :p

Groeten,
Patrick
 

zaag

Actieve deelnemer
9 jun 2010
420
1
H.I. Ambacht
Overigens wel een leuke grap in de mail van Jet; nee, deze bank van 700 euro heeft geen echte frequentie regelaar maar als je dat wel wilt moet je die andere draaibank van 2300 euro eens overwegen......:p

Spreekt boekdelen denk ik zo...
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Het zou kunnen dat het een gelijkstroommotor is met permanente magneet (zoals bij de meeste moderne accumachines). Dan speelt het probleem van koolborstels niet meer.
Maar of het vermogen zodanig afhangt van het toerental betwijfel ik. Een accuboormachine heeft toch evenveel koppel (kracht) bij lage als hoge toerentallen.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.