Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 22

Onderwerp: Jet JWL-1221 VS

Jet JWL-1221 VS

beste mensen

Heel concreet, wie heeft er onlangs een Jet JWL-1221 VS

gekocht, ik heb enkele zeer specifieke vragen, of dit type.
    Vraag:
    het rechter stuk, dat over het bed schuift, schuift over het geslepen bed dat bij de Jet..2 x 7 cm, in tegenstelling van de Midi van Schulde, of drechselmeister, waar dat 4 cm is. op zich geen probleem
    Bij jet zeggen ze om het te kunnen verschuiven er minimale ( tiende mill) speling moet zijn of het kan gewoon niet schuiven, Bij de drechselmeister, is niet voelbaar
    Bij Jet zeggen ze dat de center punten eender hoe , perfect over elkaar staan
    Graag hierover, graag iemand van wie zo een jet heeft, de Laatste Jet is niet vergelijkbaar, met de vorige reeksen !!
    Ik vind de jet, eigenlijk iets beter afgewerkt, heeft ook iets bredere stevigere, riemen, en ook properder fijner afgewerkt
    Graag uw adviezen, indien mogelijk
    Alvast heel er dank
    Laurent

Probeer dit eens. Misschien moet je, je eerst aanmelden.
    http://www.drechsler-forum.de/phpbb/...d91572ae0dbab0

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nico Oosthoek Bekijk Berichten
    Probeer dit eens. Misschien moet je, je eerst aanmelden.
    http://www.drechsler-forum.de/phpbb/...d91572ae0dbab0
    hoi hoi
    heb me daar aangemeld, maar er is niet veel te lezen, rond specifiek die nieuwe JET, ik loop er tegen aan dat bij die JET, een beetje speling is van de rechtse knop, volgens de verkoper, moet daat iets speling zijn, anders kan de niet schuiven... zo vertelt iedereen wat, bij de MIDI, zit dat strak vast

Daarnet nog een filmpje gezien van die nieuwe Jet, er zit wel degelijk een frequentieomvormer op deze draaibank hoor. Het ding zit verborgen onder de rechtse steunpoot

frequetieomvormer

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tuoh Bekijk Berichten
    Daarnet nog een filmpje gezien van die nieuwe Jet, er zit wel degelijk een frequentieomvormer op deze draaibank hoor. Het ding zit verborgen onder de rechtse steunpoot
    hoi hoi,
    Dat is gans nieuwe informatie, waar ik naar op zoek was... kan je me aub het filmpje doorsturen of aangeven waar ik het kan vinden... ik heb het hele internet afgezocht, en bij schulte zeggen ze dat het geen frequentieomver is... ( maar die verkoopt liever zijn Mid FU, natuurlijk)
    Jou post doet me nog even twijfelen??? kan je me alsnog helpen, of iemand anders ????
    met frequentieomvormer bedoel ik dat bij bij verminderd toerental, Het koppel behouden blijft
    zoals de omvormer op de drechselmeister ( identiek als die van de Killinger)
    Ik hoop iemand te horen,
    laurent

Vriendelijke groet
    Laurent
    die nieuwe jet, is wel degelijk een gans nieuwe machiene, het is dus wel mogelijk, ik heb geen zicht welke elektronica er achter zit
    ik hoor het graag en alvast dank
    Vriendelijke groet
    Laurent
    Laatst gewijzigd door LaurentDH; 09-12-14 om 16:14. Reden: correctie

Ik heb geen van beide banken, maar vond over de JET iets negatiefs. Ik heb wel verschillende keren op de bank van Schulte gedraaid, en dat voelt goed aan. De vraag is natuurlijk ook hoe groot en zwaar wil je gaan draaien. Aan beide banken zit een limit.

http://youtu.be/k-cG--Pauyo

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nico Oosthoek Bekijk Berichten
    Ik heb geen van beide banken, maar vond over de JET iets negatiefs. Ik heb wel verschillende keren op de bank van Schulte gedraaid, en dat voelt goed aan. De vraag is natuurlijk ook hoe groot en zwaar wil je gaan draaien. Aan beide banken zit een limit.

http://youtu.be/k-cG--Pauyo
    Hallo Nico...
    Erg dank... dat zier er helemaal niet oké uit...
    Uiteraard kan het dat enige toestel zijn, want ik ken mensen die er doedelzak zaken op draaien die heel precies moeten zijn, maar dit is onaanvaardbaar.. Ik blijf zoeken of iemand kan te weten komen of die JET een echte frequetie controller heeft zoals de Midi van schulte of dat het eerder een gevanceerd systeem is...dat in de buurt komt
    Ik blijf zoeken, maar dan voor de info
    Vriendelijke groet
    Laurent

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2010
    Volgens de handleiding heeft hij een 1 fase gelijkstroom motor. Hij word dus niet gestuurd met een frequentie regelaar, hiervoor heb je een 3 fase draaistroom motor nodig.
    (Waarschijnlijk een snelheids regelaar als de hbm 450 vario)

Bron: Jet.com

Groeten
    Patrick

Hier is het bewuste filmpje, op 0,39min is te zien dat er volgens mij wel degelijk een omvormer op zit. De bediening inclusief L + R draaien laat dit ook zo uitschijnen.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2010
    Ik ga dan ook af op de originele gebruikershandleiding.

Een gelijkstroom motor kan je overigens ook gemakkelijk 2 kanten op laten draaien.

Forum Rechten