Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11

koekoeksklok schuren

zoals de titel zegt: ik wil mijn koekoeksklok gaan opschuren en daarna beitsen in walnootgrijs
    er zijn natuurlijk veel kleine details: hoe ga ik dat schuren?
    kan het met elektrisch gereedschap? wat heb ik dan nodig?
    dank alvast voor het antwoord

Re: koekoeksklok schuren

Ik zou voorzichtig zijn met elektrisch schuren op fragile details. Bovenal moet je dan maar net een machientje hebben die dergelijke profielen aankan. beter is gewoon met de hand schuren en geduld hebben. Voor lastige vormen gewoon een contra-houten malletje maken waar je het schuurpapiertje omheen doet. Wil je persé iets elektrisch proberen bekijk dan eens de Elektrische schuurmachine van Dremel. Die heeft in de set veel apparte rubberen blokjes zitten voor veel verschillende profielen. Maar goed ik zou het met de hand doen en evt. een schrapertje voor de wat grotere oppervlakken.

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

Zou je het niet gewoon beter kunnen logen?

dank voor het antwoord
    heb even gegoogled op dremel, wat voor iets zou ik moeten hebben?
    en wat logen betreft, hoe doe ik dat?

Ik bedoelde deze Dremel:
    http://www.dremel.com/en-us/Tools/Pages ... 00-01+Tool

Maar hij is uit de handel, wordt niet meer geproduceerd, kom ik dus net achter.

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

Loog is een zeer basisch product, wat goed te gebruiken is voor het verwijderen van oude was/verf lagen. Voorzichtigheid is geboden, want het is niet zo best voor je huid.

Je moet sowieso bij het logen alles eraf halen wat niet van hout is. Dus uurwerk, metalen ornamenten, glas etc. alles eraf.

Hier nog een verhandeling over zelf logen:
    http://www.chemieforum.nl/forum/index.p ... opic=10882

dan liever maar niet logen..
    ben op een dremeltje uit geweest..
    wil toch diegene hebben die uit de handel is
    waarom zou dat gebeurd zijn?

Geen flauw idee, maar hij is alleen geschikt voor fijn werk. De mijne was doorgebrand toen ik de messen van rabbatdelen van mijn houten schuur er mee deed. Ik ben toen dan ook maar overgstapt op een festool Duplex. veel beter....

Ik heb een Fein Multimaster voor fijne werkjes. Die schuurt en polijst fantastisch. Er is een Bosch variant van maar men heeft me verteld dat die van binnen plastieke tandwieltjes heeft... Kijk maar eens op http://video.google.com/videoplay?do...9458999903712#. Heb er onlangs oude roofing uit mijn zinken dakgoot gekrabt (met de hand was dat onmogelijk) en een nieuwe slot mee geplaatst. Duur maar zeer tevreden van.

Forum Rechten