Ons aller forum, WoodWorkig.nl in Furniture & Cabinetmaking

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Ons forumlid Sjoerd van Valkenburg (Valfortools) had deze zomer contact met de redactie van het Engelse blad Furniture & Cabinet Making vanwege een artikel over zijn gereedschap en kreeg de vraag of hij niet een artikel over houtbewerken in Nederland wilde schrijven. Sjoerd, onafhankelijke denker als hij is, dacht toen aan een leuke combinatie met Pierre Baptist (Baptist Houtbewerkers) en mijzelf. Tussen de 3 partijen is geen enkele financiële binding, maar we hebben wel alle 3 belang bij een florerende groep houtbewerkers. Lees in de bijlage het resultaat, zoals gepubliceerde in de laatste F&C (nummer 226), ben er best wel een beetje trots op, wat we met zijn allen als forummers de laatste paar jaar gedaan hebben! En naast een foto van het dubieuze trio, gelukkig ook een foto van ons aller Dopeling en Titus, de zoon van Pierre.

jaap
 

Bijlagen

  • woodworking.nl in F&C.pdf
    312,8 KB · Weergaven: 341
Laatst bewerkt:

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Wauw, dan doe je echt wel mee, mooi stuk over 2 echte nederlandse houtbewerkings instituten... Baptist en Woodworking.nl

Supergaaf!
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Dat is mooie reclame voor het forum, natuurlijk ook voor baptist. Om zo in vakliteratuur terecht te komen :)
Niet slecht mannen.
 
A

Athanor

Guest
Mooi artikel! Goed dat er aandacht voor is, dit is gelijk een mooi voorbeeld voor de Nederlandse tijdschriften op ons interesse/vakgebied!!
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.280
146
Enkhuizen
Goed gedaan mannen. We stonden al goed verankerd met z'n allen op de Nederlandse/Belgische kaart, maar nu staan we echt op de wereldkaart. Begint een beetje VOC-mentaliteit te worden.
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Dit is nog eens een erkenning!!!!!!!!!!!!
Nu weten ze in Engeland ook, dat hier een bloeiende scene houtbewerkers achter de dijken woont. Amateurs en professionals die tip-top ondersteund worden door vakkundige bedrijven (Baptist), die op het internationale tableau mee kunnen doen. Deze wisselwerking heeft zijn weerslag in het wederzijdse communicatie kanaal www.woodworking.nl.
Een helder stuk, dat een getrouw beeld geeft.
Pierre en Jaap proficiat.
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Ook van mij van harte gefeliciteerd met dit geweldige artikel.
Kan niet zeggen dat ik er deel uit van maak, ben nog maar kort actief op het forum, maar dat er waarheid gesproken wordt in het artikel kan ik wel beamen!
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Van mij had AF er ook nog bij gemogen met een van de meest unieke verzamelingen massief hout. Dan was supertrio compleet geweest.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Jaap,
gefeliciteerd met het artikel en ik ben blij eens een gezicht te zien van u.
Ik had er geen flauw idee van hoe de Jaap eruit ziet. We kennen elkaar enkel via mails of de forumartikels.
Tof dat ik nu weet hoe de persoon eruit ziet waarmee gecommuniceerd wordt.
Groetjes Sirjacobs Didier.
 

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
Jaap, gefeliciteerd. Erg leuk om zo over het forum te lezen. Ik was mij niet bewust van de status van het forum, maar als je eens rondkijkt wat er allemaal langskomt, dan is het eigenlijk wel een hele toffe verzameling houtbewerkers.
Is het misschien een idee om het forum uit te breiden met een gallerij met werkstukken? Nu moet je door draadjes heen bladeren om mooie werkstukken te zien. Met een gallerij kun je door mooie werkstukken heen bladeren om mooie werkstukken te zien.
 

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
@houtenklaas, dat draadje ken ik, maar dat is iets heel anders dan een gallerij. En ik zie ook maar twaalf items, terwijl ik de laatste maand al meerdere uitzonderlijk mooie draaiwerken voorbij heb zien komen.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
@houtenklaas en Meron, jullie hebben allebeide gelijk. De eregalerij, die nodig aangevuld moet worden, zoals Meron ook noemt, gaat niet alleen over het eindresultaat, maar vaak ook om de weg er naar toe.
Ja een mooie galerij van onze pronkstukken zou wel wat zijn, maar doen we dat hier, of op pinterest of Facebook, of brei ik er nog een apart stukje bij aan? Ik heb, al een tijdje, nog een paar sites in de pen, rondom ons forum, maar ik ben daar wel voorzichtig mee (misschien wel te?), om het oorspronkelijke concept toch wat te behouden. Maar zoals altijd, sta ik open voor suggesties, goede raad en kritiek.

jaap
 

Steven Gauwberg

Post veel
9 feb 2011
941
3
Stekene
www.houtentiek.be
Gefeliciteerd!

Ik post de laatste tijd wel weer wat minder, maar vertel wel te pas en te onpas over het forum aan andere houtbewerkers, zowel profs als hobbyisten.
Zelf heb ik het voor een aanzienlijk deel aan het forum te danken dat ik weer echt plezier kreeg in houtbewerken.
Heb hier enorm veel opgestoken over werken met handgereedschappen, naar mijn gevoel de zuiverste vorm van 'houtbewerken', en leer nog elke dag bij.

Bedankt!
Steven
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Gaaf stuk Jaap! Kun je trots op zijn!!! En Baptist natuurlijk ook!

Wat ik wel altijd erg jammer vind is dat de "bekendere" houtbewerkers weinig van ze laten horen op dit mooie platform. Er komen sommige af en toe langs, maar ik heb het idee dat ze weinig willen delen. Tuurlijk hebben ze het druk, hebben wij ook met ons werk en gezin. Maar hoe gaaf zou het zijn als zij hun kennis en ervaring met ons zouden willen delen!
Kunnen een voorbeeld nemen aan de draaiers hier!!!!!

Is het misschien een idee om hier af en toe een interview te plaatsen met "grote" namen uit de lage landen? Ik denk aan Patrick Damiaens, Sergej Kirilov, Geert van Dijk (AF) en natuurlijk onze eigen Jaap Baas, Rick Koorman, Jan Pranger, Andre Tuoh, om er maar een paar te noemen, die ons al lang inspireren en helpen?
Lijkt mij persoonlijk wel erg gaaf !
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.