Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 16
    Athanor
    Guest

Eigenbouw zaagtafel met handcirkelzaag

Weer een korte klus die ik onlangs heb verricht. Voor een verbouwingsklus is het handig om een zaagtafeltje bij de hand te hebben en omdat ik nog een ongebruikte handcirkelzaag had liggen heb ik deze gebruikt om dat zelf te maken. Hierbij de foto's en een filmpje.

Fons

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Athanor
    Guest

Zaagtafel vervolg

Ja, zo kan het natuurlijk ook.
    Misschien ga ik dat ook eens proberen te maken.

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2014
    Netjes gemaakt hoor!
    Volgens mij hebben we dezelfde decoupeerzaag :-)

Goed gedaan zeg!, lekker eenvoudig en gewoon wat je nodig hebt op locatie.

Enige wat ik misschien nog aan het ontwerp zou aanpassen is de geleider. Die zou ik ook op het uiteinde vastzetten op dezelfde manier als je nu hebt. Op die manier heb over de gehele lengte van de aanslag stevigheid. Dat is bijvoorbeeld bij de festool die ik heb als zaagtafel een nadeel.

Athanor
    Guest
    Heb ik ook wel even aan gedacht, maar het zal je verbazen hoe stabiel de geleider nu al is! Ik heb nog even overwogen om een beter verschuivings- en vergrendelmechanisme te maken, maar dat heb ik maar even uitgesteld.

Fons

Bovendien zou je dan voor het schulpen een in de lengte verstelbare aanslag aan je geleider moeten maken om zeker te weten dat het hout na het zaagpunt uit elkaar kan. (Zou in deze versie ook al mooi zijn trouwens)

Athanor
    Guest
    Ja, klopt! Daar ga ik in deze versie nog wel een oplossing voor bedenken.

Fons

Dat ziet er reuze handig uit Fons en ook weer fraai gedocumenteerd met tekst, foto, film! Een kleine zaag onder handbereik lijkt me nog wel eens wat en misschien is zo'n zelfbouw wel de goede oplossing. Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen!

jaap

Ziet er goed uit!
    Je brengt me op ideeen!
    Binnenkort maar eens een mooie tafel maken voor mijn Dewalt. Hoef ik niet meer elke keer de flip-over te lenen.

Forum Rechten