Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 15
    Athanor
    Guest

Scharnieren infrezen

Na de oproep van o.a. Jaap, kom ik nu ook maar met de plaatsing van kleinere klusjes die ik ook regelmatig onderhanden heb. Ik help momenteeel mijn broer met een flinke verbouwingsklus. Daarvoor moesten we een (kast)deur en kozijn versmallen. Dat heb ik in mijn werkplaats gedaan en de deur op de zaaktafel smaller gemaakt. Aan de scharnierkant een nieuwe lat tussen de boardlagen gelijmd. Vervolgens de scharnieren opnieuw ingefreesd. Hierbij een videoverslag van de werkzaamheden. Ik heb een hulpstukje gemaakt (door sommigen hier JIG genoemd) en de aanslag van de frees gebruikt.

Fons

Wat is dat voor JIG dan in de boormachine die je gebruikt om de gaten zo gecentreerd te boren? Komt me zo niet bekend voor...

wat maakt die beitel een raar geluid tussen 1:10 en 1:33
    Take that rage, put it on a page
    Take the page to the stage, Blow the roof off the place!!!

Athanor
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Woldenga Bekijk Berichten
    Wat is dat voor JIG dan in de boormachine die je gebruikt om de gaten zo gecentreerd te boren? Komt me zo niet bekend voor...
    Dat is een scharniercentreerboor, waarmee de de schroeven goed in het midden van de gaten kunt plaatsen, zodat je het scharnier niet uit positie kunt brengen.

Fons

Athanor
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Swave Bekijk Berichten
    wat maakt die beitel een raar geluid tussen 1:10 en 1:33
    Hihi ik hoor het nu ook..... Was wat met Imovie op de ipad aan het experimenteren, waarschijnlijk een stukje geluidsspoor verpaatst. Geeft wel een mooi effect toch

Fons

Lekker bezig Fons, super strak werk!

jaap

Inderdaad strak werk.

Welke frees machine gebruik je?

Athanor
    Guest
    De Bosch GKF600

Fons

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Athanor Bekijk Berichten
    Hihi ik hoor het nu ook..... Was wat met Imovie op de ipad aan het experimenteren, waarschijnlijk een stukje geluidsspoor verpaatst. Geeft wel een mooi effect toch

Fons
    Ik dacht dat je broer op de achtergrond bezig was met de tweede deur

Maar die scharnierboor gaat nog even snel op de verlanglijst voor sint!
    Take that rage, put it on a page
    Take the page to the stage, Blow the roof off the place!!!

Forum Rechten