Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 16

Graag hulp bij keuze Jet JWL-1221 VS en Midi Drechselbank 350 FU

hallo iedereen

Ik wil graag een bank kopen en ben twijfeldende tussen

Jet JWL-1221 VS en Midi Drechselbank 350 FU
    ze hebben beiden voor en nadelen
    die jet heeft een zeer fijne indruk, maar lees over de MIDI, ook vele positieve zaken
    wie wil, lan me helpen bij de keuze
    Alvast heel erg dank

Vriendelijke groet
    Laurent

Volgens mij doe je met geen van beide een miskoop. Heb je de gelegenheid er eens een te testen? Schulte, net over de grens heeft de Midi.
    Los daarvan zul je bij een keuze ook moeten vermelden wat je wil gaan maken en (dus) wat je belangrijk vindt.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jurriaan Bekijk Berichten
    Volgens mij doe je met geen van beide een miskoop. Heb je de gelegenheid er eens een te testen? Schulte, net over de grens heeft de Midi.
    Los daarvan zul je bij een keuze ook moeten vermelden wat je wil gaan maken en (dus) wat je belangrijk vindt.
    Heel erg dank... Ik heb nog niet opgezocht waar schulte ligt.. je zegt net over de grens... je bedoeld van de nederlandse grens, ik dacht dat het 300 km is vanwaar ik woon
    - Die jet : heeft blijkbaar een goed stratknop, zodat die stilaan aanloopt. het is me niet duidelijk of die een frequentie regelaar heeft en een driefasige motor
    Die MIDI, kan dan tot diagionaal 350 mm draaien die Jet maar 305
    Die jet heeft mooi breed geslepen bed... wat ik niet weet van die Midi. Die Midid heeft dan weer de besturing van de Killinger, die heel ok schijnt te zijn, als laatste draait de Jet op laagste toeren een 60 toeren ipv 90 of zo
    Alle info is welkom, idee is pen en klein materiaal, geen grote kommen etc
    Ik hoor het graag
    Alvast dank voor reactie

Laurant ik heb de MIDI van Schulte. Een sublieme machine.
    Mocht je hem willen testen - kom naar Lemmer. Schulte zit op ongeveer 30 km van Emmen - in Dld dus.
    Trouwens in welke omgeving woon je i.v.m. afstand en mogelijk andere adressen die ik kan aanreiken.
    vgr. Jan Pranger.
    http://www.arstorno.nl [b:3c68c353]"hout-vormen"[/b:3c68c353]

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jan pranger Bekijk Berichten
    Laurant ik heb de MIDI van Schulte. Een sublieme machine.
    Mocht je hem willen testen - kom naar Lemmer. Schulte zit op ongeveer 30 km van Emmen - in Dld dus.
    Trouwens in welke omgeving woon je i.v.m. afstand en mogelijk andere adressen die ik kan aanreiken.
    vgr. Jan Pranger.
    Ik woon in Herenthout ( is onder Herentals, noorden van Belgie)
    en 25 kmn onde turnhout....
    Ik zoek naar adressen, van wie er een heeft....Ik hoor veel goeds over die midi
    Ik ga een onerzoeken, waar het exact ligt in Duitsland
    he toestel word ook geleverd door diverse leveranciers, in Duitsland en oostenrijk
    Vriendelijke groet
    Laurent

Hoi Laurent,

Ik heb op beide machines gewerkt. Ze ontlopen elkaar niet veel in kwaliteit. Toch zou ik voor de MIDI kiezen omdat:
    1 de MIDI iets goedkoper is.
    2 de MIDI wordt verkocht door een bevlogen houtdraaier. (Schulte)
    3 de MIDI een magnetisch en verplaatsbaar bedieningspaneeltje heeft.
    4 de MIDI M33 x 3,5 op de as heeft en je daar niet met een verloop hoeft te komen.
    5 de MIDI een grotere ashoogte heeft.
    6 de MIDI een 1 PK motor heeft (maar het kan zijn dat de Jet dat ook heeft)
    7 de MIDI stelpootjes heeft
    8 ik er ooit een stukje over geschreven heb en 'm daarna gehouden heb... (hier beginnen mijn argumenten zwakker te worden)
    9 de MIDI rood is en ik had al wit en blauw! (hier merk je dat het echt op is :-))

De Midi is overigens ook te koop als huismerk van Axminster of in de uitvoering van Magma.
    succes met de keuze!
    vriendelijke groeten,

Ronald Kanne

www.ronaldkanne.nl
    www.dehoutdraaierij.nl

facebook.com/ronaldkanne

Hoi Laurent,

Ook ik heb een MIDI (gekocht bij Schulte) en ben er erg over te spreken. De MIDI bezorgt me vele plezierige uurtjes. Het is een mooie machine, pittig motortje en een handig bedieningspaneel. Wat ik vooral prettig vind, is dat de motor tamelijk geruisloos is.
    Over de Jet heb ik geen oordeel, nooit gezien of gebruikt.

Paul

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LaurentDH Bekijk Berichten
    Ik woon in Herenthout ( is onder Herentals, noorden van Belgie)
    en 25 kmn onde turnhout....
    Ik zoek naar adressen, van wie er een heeft....Ik hoor veel goeds over die midi
    Ik ga een onerzoeken, waar het exact ligt in Duitsland
    he toestel word ook geleverd door diverse leveranciers, in Duitsland en oostenrijk
    Vriendelijke groet
    Laurent
    Hallo Laurent,

zelf heb ik begin dit jaar een gelijkaardige machine gezocht en gevonden, namelijk een Drechselmeister, is identiek aan de Midi, maar word geleverd met 5 jaar garantie!
    Hier vind je het verslag: http://www.woodworking.nl/showthread...rechselmeister

De dealer zit ook een stuk dichterbij, namelijk in Deinze tegen Gent. Stefan Maene is de naam, zijn site: http://www.capellemanmachines.be/hou...ne_Stefaan.htm

Nu na een klein jaar actie ben ik nog altijd even tevreden als de eerste dag, de machine voldoet aan al mijn wensen. Niet evident, omdat ik voor machines heel veeleisend ben

Mvg,

André

hallo hallo

Ik lees st Niklaas.. belgie... is het een optie dat ik de bank kom bekijken... dat zou zeer fijn zijn. Ik wil ze niet kopen, zonder ze eerst gezien te hebben. Ik ben van herenthout mijn tel nr 014 50 65 65 of 0474 311700 Laurent D'Haesleer
    Laat maar weten , als kan, het je past
    vriendelijke groet
    Laurent

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tuoh Bekijk Berichten
    Hallo Laurent,

zelf heb ik begin dit jaar een gelijkaardige machine gezocht en gevonden, namelijk een Drechselmeister, is identiek aan de Midi, maar word geleverd met 5 jaar garantie!
    Hier vind je het verslag: http://www.woodworking.nl/showthread...rechselmeister

De dealer zit ook een stuk dichterbij, namelijk in Deinze tegen Gent. Stefan Maene is de naam, zijn site: http://www.capellemanmachines.be/hou...ne_Stefaan.htm

Nu na een klein jaar actie ben ik nog altijd even tevreden als de eerste dag, de machine voldoet aan al mijn wensen. Niet evident, omdat ik voor machines heel veeleisend ben

Mvg,

André

Hoi Hoi Andréé
    st Niklaas.... Zie je het zitten dat ik eens kan komen kijken naar het toestel, ik ken stefaan, maar hij heeft er geen staan in zijn zaak, en wil het toch eerst zien
    mijn tel 014 50 65 65 of gsm 0474 311700
    Laat maar weten, of het een optie is dat ik kan komen kijken !!!``Alvast dank

Forum Rechten