Graag hulp bij keuze Jet JWL-1221 VS en Midi Drechselbank 350 FU

LaurentDH

Actieve deelnemer
9 nov 2014
38
0
hallo iedereen

Ik wil graag een bank kopen en ben twijfeldende tussen

Jet JWL-1221 VS en Midi Drechselbank 350 FU
ze hebben beiden voor en nadelen
die jet heeft een zeer fijne indruk, maar lees over de MIDI, ook vele positieve zaken
wie wil, lan me helpen bij de keuze
Alvast heel erg dank

Vriendelijke groet
Laurent
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.225
647
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Volgens mij doe je met geen van beide een miskoop. Heb je de gelegenheid er eens een te testen? Schulte, net over de grens heeft de Midi.
Los daarvan zul je bij een keuze ook moeten vermelden wat je wil gaan maken en (dus) wat je belangrijk vindt.
 

LaurentDH

Actieve deelnemer
9 nov 2014
38
0
Volgens mij doe je met geen van beide een miskoop. Heb je de gelegenheid er eens een te testen? Schulte, net over de grens heeft de Midi.
Los daarvan zul je bij een keuze ook moeten vermelden wat je wil gaan maken en (dus) wat je belangrijk vindt.

Heel erg dank... Ik heb nog niet opgezocht waar schulte ligt.. je zegt net over de grens... je bedoeld van de nederlandse grens, ik dacht dat het 300 km is vanwaar ik woon
- Die jet : heeft blijkbaar een goed stratknop, zodat die stilaan aanloopt. het is me niet duidelijk of die een frequentie regelaar heeft en een driefasige motor
Die MIDI, kan dan tot diagionaal 350 mm draaien die Jet maar 305
Die jet heeft mooi breed geslepen bed... wat ik niet weet van die Midi. Die Midid heeft dan weer de besturing van de Killinger, die heel ok schijnt te zijn, als laatste draait de Jet op laagste toeren een 60 toeren ipv 90 of zo
Alle info is welkom, idee is pen en klein materiaal, geen grote kommen etc
Ik hoor het graag
Alvast dank voor reactie
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Laurant ik heb de MIDI van Schulte. Een sublieme machine.
Mocht je hem willen testen - kom naar Lemmer. Schulte zit op ongeveer 30 km van Emmen - in Dld dus.
Trouwens in welke omgeving woon je i.v.m. afstand en mogelijk andere adressen die ik kan aanreiken.
vgr. Jan Pranger.
 

LaurentDH

Actieve deelnemer
9 nov 2014
38
0
Laurant ik heb de MIDI van Schulte. Een sublieme machine.
Mocht je hem willen testen - kom naar Lemmer. Schulte zit op ongeveer 30 km van Emmen - in Dld dus.
Trouwens in welke omgeving woon je i.v.m. afstand en mogelijk andere adressen die ik kan aanreiken.
vgr. Jan Pranger.

Ik woon in Herenthout ( is onder Herentals, noorden van Belgie)
en 25 kmn onde turnhout....
Ik zoek naar adressen, van wie er een heeft....Ik hoor veel goeds over die midi
Ik ga een onerzoeken, waar het exact ligt in Duitsland
he toestel word ook geleverd door diverse leveranciers, in Duitsland en oostenrijk
Vriendelijke groet
Laurent
 

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
Hoi Laurent,

Ik heb op beide machines gewerkt. Ze ontlopen elkaar niet veel in kwaliteit. Toch zou ik voor de MIDI kiezen omdat:
1 de MIDI iets goedkoper is.
2 de MIDI wordt verkocht door een bevlogen houtdraaier. (Schulte)
3 de MIDI een magnetisch en verplaatsbaar bedieningspaneeltje heeft.
4 de MIDI M33 x 3,5 op de as heeft en je daar niet met een verloop hoeft te komen.
5 de MIDI een grotere ashoogte heeft.
6 de MIDI een 1 PK motor heeft (maar het kan zijn dat de Jet dat ook heeft)
7 de MIDI stelpootjes heeft
8 ik er ooit een stukje over geschreven heb en 'm daarna gehouden heb... (hier beginnen mijn argumenten zwakker te worden)
9 de MIDI rood is en ik had al wit en blauw! (hier merk je dat het echt op is :))

De Midi is overigens ook te koop als huismerk van Axminster of in de uitvoering van Magma.
succes met de keuze!
 

Paul W

Actieve deelnemer
10 jan 2011
121
0
Hoorn NH
Hoi Laurent,

Ook ik heb een MIDI (gekocht bij Schulte) en ben er erg over te spreken. De MIDI bezorgt me vele plezierige uurtjes. Het is een mooie machine, pittig motortje en een handig bedieningspaneel. Wat ik vooral prettig vind, is dat de motor tamelijk geruisloos is.
Over de Jet heb ik geen oordeel, nooit gezien of gebruikt.

Paul
 

tuoh

Oud hout
Ik woon in Herenthout ( is onder Herentals, noorden van Belgie)
en 25 kmn onde turnhout....
Ik zoek naar adressen, van wie er een heeft....Ik hoor veel goeds over die midi
Ik ga een onerzoeken, waar het exact ligt in Duitsland
he toestel word ook geleverd door diverse leveranciers, in Duitsland en oostenrijk
Vriendelijke groet
Laurent

Hallo Laurent,

zelf heb ik begin dit jaar een gelijkaardige machine gezocht en gevonden, namelijk een Drechselmeister, is identiek aan de Midi, maar word geleverd met 5 jaar garantie!
Hier vind je het verslag: http://www.woodworking.nl/showthread.php?9852-Drechselmeister-Miditex-FU175&highlight=drechselmeister

De dealer zit ook een stuk dichterbij, namelijk in Deinze tegen Gent. Stefan Maene is de naam, zijn site: http://www.capellemanmachines.be/houtdraaien_Maene_Stefaan.htm

Nu na een klein jaar actie ben ik nog altijd even tevreden als de eerste dag, de machine voldoet aan al mijn wensen. Niet evident, omdat ik voor machines heel veeleisend ben:p


Mvg,

André
 

LaurentDH

Actieve deelnemer
9 nov 2014
38
0
hallo hallo

Ik lees st Niklaas.. belgie... is het een optie dat ik de bank kom bekijken... dat zou zeer fijn zijn. Ik wil ze niet kopen, zonder ze eerst gezien te hebben. Ik ben van herenthout mijn tel nr 014 50 65 65 of 0474 311700 Laurent D'Haesleer
Laat maar weten , als kan, het je past :)
vriendelijke groet
Laurent


Hallo Laurent,

zelf heb ik begin dit jaar een gelijkaardige machine gezocht en gevonden, namelijk een Drechselmeister, is identiek aan de Midi, maar word geleverd met 5 jaar garantie!
Hier vind je het verslag: http://www.woodworking.nl/showthrea...ister-Miditex-FU175&highlight=drechselmeister

De dealer zit ook een stuk dichterbij, namelijk in Deinze tegen Gent. Stefan Maene is de naam, zijn site: http://www.capellemanmachines.be/houtdraaien_Maene_Stefaan.htm

Nu na een klein jaar actie ben ik nog altijd even tevreden als de eerste dag, de machine voldoet aan al mijn wensen. Niet evident, omdat ik voor machines heel veeleisend ben:p


Mvg,

André
 

LaurentDH

Actieve deelnemer
9 nov 2014
38
0
Hoi Hoi Andréé
st Niklaas.... Zie je het zitten dat ik eens kan komen kijken naar het toestel, ik ken stefaan, maar hij heeft er geen staan in zijn zaak, en wil het toch eerst zien
mijn tel 014 50 65 65 of gsm 0474 311700
Laat maar weten, of het een optie is dat ik kan komen kijken !!!``Alvast dank
 

LaurentDH

Actieve deelnemer
9 nov 2014
38
0
Laurent,
Ook ik heb een drechselmeister van bij Stefaan
En ik ben er heel tevreden over

T is niet omdat je met een grote Mercedes rijdt,
Dat je een goede chauffeur bent .

Even voor alle duidelijkheid , ik draai nu op een HBM 450 van 5 jaar oud met kapotte knop en roestig en leer daar mee rijden .... Als het meevalt koop ik graag iets naar mijn zin als het oké is voor jou :) , blij te horen dat je oké bent van Stefaan en de machine
Die jet is ook heel oké maar als ik opschiet met de lessen zie ik wel
Vast dank voor reactie
Laurent
 

LaurentDH

Actieve deelnemer
9 nov 2014
38
0
Hoi Hoi Andréé
st Niklaas.... Zie je het zitten dat ik eens kan komen kijken naar het toestel, ik ken stefaan, maar hij heeft er geen staan in zijn zaak, en wil het toch eerst zien
mijn tel 014 50 65 65 of gsm 0474 311700
Laat maar weten, of het een optie is dat ik kan komen kijken !!!``Alvast dank

Hoi Andree, heb je proberen te bellen, was niet thuis en antw app, per ongeluk gewist, kan je je tel even opgeven, kan ik zelf bellen, of bel gerust.. vriendelijke groet
Laurent

- - - Updated - - -
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.