Bovenfrees tafel+ Badmeubel

Philipp-Brunke

Actieve deelnemer
11 sep 2013
52
0
36
Zeeland
Beste leden,

Sinds kort ben ik besmet geraakt met hout bewerking.Ik heb namelijk een huis gekocht en hier wil ik graag een paar meubels voor maken.
De meubels die ik wil gaan maken zijn Badmeubel,tv meubel,inbouwkast,schouw

Om dit alles in goede banen te leiden ben ik begonnen met het plannen van mijn bovenfrees tafel. Het hout ligt intussen thuis en hoop van de week een paar foto's te maken zodat jullie enig idee krijgen.

Inmiddels ben ik trotse bezitter van een Triton tra001 en ben hier erg tevreden over

Vorige week heb ik hier een super mooi badmeubel gezien van Dave en wil deze graag namaken, beter goed gejat dan slecht bedacht!.
Ik ga het hout verlijmen met lamello's
(hebben jullie ervaring met http://www.toolstation.nl/shop/Handgereedschap/d10/Klemmen/sd10/Serre+joint+lijmklem+40mm/p73101
Wou namelijk deze gebruiken als lijmklemmen is dit een optie?

Anders kom je al snel hierop uit http://www.toolnation.nl/bessey-kr150-2k-vario-corpuslijmtang-revo-krv-1500-95.html
En vind dat redelijk duur als je er 4 nodig hebt...

Natuurlijk ben ik al lekker bezig geweest en dit wilde ik jullie natuurlijk niet onthouden.

foto 1.jpgfoto 2.jpgfoto 4.jpgfoto 3.jpg
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Niks op aan te merken. Als je het handvat helemaal uitdraait heeft hij wel eens moeite met het schroefdraad terug te vinden maar dat is sporadisch en niet bij alle klemmen. In de commerciele sectie van dit forum staat meer over ecotools en de klemmen geschreven. Prijs kwaliteit zijn in elk geval dit een van de betere te vinden op de markt. Goede lijmklemmen voor een mooie prijs is voor iedere houtbewerker een zoektocht. Die zoektocht is dus al door meerdere mensen gedaan ;).
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.755
145
Rotterdam
Toevallig heb ik vorige week bij toolstation twee sets serrejoints van Irwin gehaald. Die van € 40,-.
Het kost wel wat maar die voelen en werken zeer goed!
Het voordeel van serre joints is dat je lange klemmen kan maken die ook nog goed hanteerbaar zijn. Ik had vorige week twee van minimaal 1,3 meter nodig.
Maar voor het gewone werk heb ik goedkope klemmen van de Bouwmaat en duurdere klemmen van Bessey.
En mijn ervaring: ik koop alleen nog maar Bessey. (wat gewone klemmen betreft)

Ik had ook wel graag serre joints van Bessey gekocht, maar die zijn wel heel duur. Die staan nog op het verlanglijstje.
Van mijn vader heb ik ook een paar klemmen gehad. Die heeft hij 30 jaar geleden gekocht en veel gebruikt. Die werken nog steeds heel goed. Laatst viel mij op dat daar ook Bessey op staat.

Groeten, Raymond
 

Philipp-Brunke

Actieve deelnemer
11 sep 2013
52
0
36
Zeeland
Heb ook gekeken op toolstation gekeken naar de serre joints van erwin zagen er goed uit!!!.
Heb toch maar voor de goedkope oplossing gekozen maar in de toekomst misschien toch maar die van bessey.
Denk dat het vooral is wil je goed werken moet je ook goed gereedschap gebruiken!.
Zo vader zo zoon haha leuk dat je er later naar kijkt en ziet heee er staat bessey op!.
Ik kwam laatst bij me vader voor hout beitels en wat denk je (nooit gedacht)
Heb ze opgeschuurd en moeten ergens naar de slijper (via me werk heb ik goeie slijper gevonden)


Mijn stukje hout is binnen gekomen :)
Moet alleen nog verzaagd worden en door de verdikte bank

20141126_110054.jpg
Misschien niet de duidelijkste foto maar je kan goed de knoesten en kleuren zien!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.