Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Bert marsh style

Bert marsh style

Open vorm met natuurlijke rand van onbekend hout met mooi hart. Hout was nog vrij vers/groen. Gedraaid en geschuurd (roterend) tot 1500. Nog geen afwerking kunnen kiezen.
    Afmetingen H 9,5 W 19,5 cm. (2,5 mm tussen duim en wijsvinger) C&C welkom.
    groets = Marcel
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

Dat is weer houtdraaitechniek van de bovenste plank Marcel.
    Fijn dat je Bert Marsch op deze wijze eert. Zijn ontwerpen (b.v. de African blackwood vase - droog gedraaid)) zijn immers wereldberoemd.
    Zeer lastig te draaien en toch gave randen. Klasse!
    vr.gr. Jan Pranger.
    http://www.arstorno.nl [b:3c68c353]"hout-vormen"[/b:3c68c353]

Marcel,

Gewoon prachtig!

Prachtig Marcel.
    Zeer mooie vorm met het fijne schorslaagje eraan is uniek.
    Proficiat.
    Groetjes Sirjacobs Didier.

subtiel, stijlvol enz.. Je blijft er naar kijken.

Vakmanschap! Moet je (om scheuren te voorkomen) ook bij zo'n dunne vorm het hart er nog uithalen?

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    Erg knap gedraaid.... Begon de schaal niet te "zwabberen" ? Heb je de randen nog behandeld met een bepaald middel om te voorkomen dat de schors je om de oren vliegt ?

Qua vorm is het niet helemaal mijn eigen smaak maar dat is juist goed...dit doet mij ook weer nadenken over mijn eigen ontwerpen.....
    met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Doet me denken on Michael O’Donnell, mooi werk Marcel

Kor, het hart hoeft er niet uit maar de voet/bodem moet ook dun zijn.via de onderkant van de voet kan het ook nog gestabiliseerd worden met ca lijm.
    Rick, Als je in een keer tot de juiste dikte draait hoef je niet terug want de vorm gaat wel veranderen tijdens het draaien. Het zwabberen maakt dan als het al gebeurd niet meer uit. Als het hout nog erg nat/vers is en de vorm moet in de magnetron gedroogd worden of als het toch wel snel droogt dan moet de bast verzadigd worden met ca lijm want de bast krimpt sneller dan het hout
    Allen bedankt voor het commentaar
    Groets marcel

Mooi gemaakt Marcel !

PS: nog bedankt voor je zeeeeeer uitvoerige verhalen over de do's and don'ts van het houtdraaien. Voelde me als een kind in de snoepjeswinkel
    Groeten, Ekko

"In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel..."

Forum Rechten