Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 18

zijn dit de krullen die je moet krijgen bij snijdend draaien ?

ik hoop dat dit krullen zijn van snijdend draaien ?
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

Jazeker Tom, dat zijn prima krullen.
    Hierbij een pdf-je met zo goed als alle vormen die van belang zijn bij het spindle-draaien.
    7 DRAAI VORMEN.pdf
    Groet,
    Pieter

www.houtdraaien.com

Prima krulletjes hoor!

Je leunspaan daarentegen vindt ik niet zo handig uitzien

dank je blij dat het snijden al een beetje lukt na 3 dagen

Rene wat heb ik verkeerd gedaan met de leunspaan ?

bedankt Pieter dit ga ik morgen zeker proberen

De vorm is is ongebruikelijk.

Niets Tom maar hij lijkt me een beetje moeilijk in het gebruik aangezien je de beitel eigenlijk alleen maar 90 graden tegen het werkstuk kan duwen en geen andere hoeken met de beitel kan maken waardoor het snijdend draaien juist makkelijker gaat

oke wat voor leunspaan zouden jullie dan aanraden ?

nou ben even aan het rondkijken geweest maar ben al snel 50€ kwijt aan een andere leunspaan en voor een tientje meer heb ik dan een klauwplaat bij HBM dus denk dat ik eerst toch verder moet met deze
    wel zijn tips over wat voor type leunspaan en lengte die meest gebruikt word zeer welkom
    Laatst gewijzigd door tom op eigen houtje; 26-11-14 om 23:52.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom uit maastricht Bekijk Berichten
    oke wat voor leunspaan zouden jullie dan aanraden ?

nou ben even aan het rondkijken geweest maar ben al snel 50€ kwijt aan een andere leunspaan en voor een tientje meer heb ik dan een klauwplaat bij HBM dus denk dat ik eerst toch verder moet met deze
    wel zijn tips over wat voor type leunspaan en lengte die meest gebruikt word zeer welkom
    zelf even lassen?

nou ik ben al heel blij dat ik een draaibank heb kunnen opzetten in ons 3 kamer apartementje ( met dank aan mijn zeer lieve vriendin
    maar beschik dus zelf niet meer over een werkplaats helaas
    toch wel een goed idee handig 18 bedankt

Forum Rechten