Gamma opbergkoffers (systainer)

Vin_d

Actieve deelnemer
22 apr 2013
132
0
Wingene
Zoals 3dmaster waarschijnlijk bedoeld, ik denk niet dat deze compatibel zijn :D
festool heeft in het midden 1 sluiting, deze van gamma hebben er twee verdeeld over de voorkant.

Mvg
Vincent
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
De oudere festool systainers hebben ook 2 clips aan de voorzijde en 2 aan de zijkant.
of ze passen weet ik niet.
wel weet ik dat de kwaliteit te wensen over laat
 

Jurjen

Actieve deelnemer
19 aug 2012
90
0
ze zijn natuurlijk ook maar een fractie van de prijs wat je voor een "echte" systainer betaald, ik ga wel even kijken het lijkt mij haast dat ze net als een classic systainer zouden passen
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.106
239
Goeree-Overflakkee
Die ga ik ook eens in het echie bekijken. Maakt me eigenlijk niet veel uit of ze op de classic te klikken zijn, stapelen kan altijd.
Bedankt voor de tip.
 

jjjlll

Actieve deelnemer
Ik heb er twee gehaald om te testen.
de gamma boxen zijn iets breder en langer, ze zijn onderling koppelbaar en stapelbaar, maar niet met Systainers
het plastic voelt dunner aan, klopt, is ongeveer 2.6-2.8 mm dik, systainers zitten tegen de 3.2 mm en hoger.
De sluitingen zijn van plastic, zo voelt het aan, en zullen bij ruw gebruik snel af breken lijkt mij.
Je kunt de Gamma boxen niet 1:1 stapelen en koppelen met systainers, de sluitingen zitten iets breder uit elkaar.
Mijn inlay paste vanwege een richeltje net niet, maar zou ik een beetje kunnen afknippen, dan past het wel.
Dat de boxen breder zijn is wel makkelijk, machines met vast snoer passen er makkelijker in.

resumé, leuke boxen, maar niet voor ruw werk van alledag.
 

Bijlagen

  • IMG_20141126_144345 cr li res1200.jpg
    IMG_20141126_144345 cr li res1200.jpg
    83,2 KB · Weergaven: 1.027
  • IMG_20141126_144428 res1200.jpg
    IMG_20141126_144428 res1200.jpg
    80,1 KB · Weergaven: 1.032
Laatst bewerkt:

MvD1984

Nieuw lid
11 jan 2014
12
0
Weet iemand wat de afmetingen zijn? Ik kan alleen de maten S, M en L vinden, maar geen afmetingen
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.106
239
Goeree-Overflakkee
Medium is 15cm hoog.

Bedankt voor de tip, ik heb er een paar gehaald voor wat gereedschap (dremel, haakse slijper, bandschuurmachine). Ze zijn degelijk genoeg, en de prijs wel waard.

Bij aankoop even op letten of de klemmen allemaal soepel gaan.
 

gompy58

Actieve deelnemer
15 jan 2013
315
1
de kistjes van festool zijn niet goedkoop maar wel degelijk.
Wat ik zelf prettig vind is dat je er ook gewoon op kunt staan werken als je net ff te kort bent.

Daarnaast is er over die kistjes wel nagedacht. Wat ik heb begrepen is bijvoorbeeld de laagste kist precies de hoogte die je nodig hebt als je met een Kapex bezig bent en een stukje ondersteuning nodig hebt.
 

rowan

Actieve deelnemer
2 dec 2012
59
11
Ik zag bij toolland ook voordelige makita M box nr 2 staan voor een stuksprijs van 18.15 euro ,maar moet je er alleen wel 10 stuks tegelijk kopen.
Dit is net iets teveel van het goede, 3 a 4 stuks voor eigen gebruik gaat nog wel lukken.

Misschien iemand ambitie om samen te bestellen, of een andere suggestie ?

Rowan
 

jjjlll

Actieve deelnemer
was even zoeken bij Toolland, prijs is incl BTW.
Ik kan er wel 3 gebruiken, alleen transport is nog de vraag, ik zit in Dordrecht
We kunnen de zaak eventueel ook omdraaien, ik bestel er 10, als er voldoende gegadigden zijn om er in totaal 6 of 7 op te halen in Dordrecht.
transportkosten zijn 4.95 staat op de site, dus stuksprijs wordt dan 18,65, dat is incl BTW.
Eventueel kan ik een BTW bon schrijven

Joep
 

rowan

Actieve deelnemer
2 dec 2012
59
11
Dat is ook een optie, alleen kom ik niet vaak in de buurt van dordrecht ( misschien jij wel bij mij in de buurt joep ??).

Ik woon in bergen op zoom.

Rowan
 

rowan

Actieve deelnemer
2 dec 2012
59
11
Dat is zeker haalbaar, dan komen we elkaar tegemoet.

Nog ff afwachten of er nog andere liefhebbers zijn om aan de 10 stuks te komen.

jij 3 stuks
ik 3 stuks
nog 4 stuks over
 

rowan

Actieve deelnemer
2 dec 2012
59
11
Bedankt Joep, en Ger ook natuurlijk.

ff afwachten hoe het loopt, hopelijk hebben we binnenkort allemaal mooie kistjes :D
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.