Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 44

Hulp bij aanschaf zaagtafel

Hallo,

ik ben al een tijdje op zoek naar een zaagtafel voor hobbymatig werk. Ik heb op het forum al veel gelezen en zie vaak de tip voorbij komen om niet te gaan voor de goedkopere 'budget' zaagtafels. Beter doorsparen voor een wat duurdere en/of een goede tweedehands.

Nu zag ik vandaag een actie van de Gamma.
    https://www.gamma.nl/assortiment/bos...s-10/p/B511287

Nu 25% korting en 20 euro geld terug via Bosch. Op zich een prima aanbieding volgens mij.

Nu is mijn vraag is dit een goede zaagtafel voor hobbymatig werk? Of is dit toch een beetje teveel van het goede?
    (Hobbymatig werk: kleine werkstukken voor de kinderen, klussen voor thuis en binnenkort de zolder verbouwen).

Zelf heb ik (ook voor hobby en klussen thuis) de knoop doorgehakt en voor 500€ een 2dehands Dewalt 744 zaagtafel gekocht en heb er nog geen seconde spijt van.

probleem met de meeste "goedkope" zaagtafels is de geleider die niet stabiel genoeg is en nauwkeurig werken onmogelijk maakt. Ook een krachtige motor is belangrijk en het grotere bereik bij de betere modellen is heel handig.

Mijn advies, ga voor een 2dehands professioneel model of als het budget,het toelaat zelfs een nieuwe.

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Kiezen voor deze bosch is nog steeds als kiezen voor de goedkopere 'budget' zaagtafel hoor.

De blauwe bosch zal al een stuk degelijker zijn:http://www.toolnation.nl/gts-10-xc-t...tml?sqr=bosch&

Hoewel, ik ben geen grote voorstander van bosch, al hun gerief lijkt er 'goedkoop' uit te zien, net speelgoed. (maar is persoonlijk)

Kijk even naar dit topic. Voordelen zijn makkelijk te verplaatsen en op te bergen, trekfunctie en licht van gewicht. Wordt nog steeds voor een aantrekkelijke prijs aangeboden en volgens mij is seb er tevreden over.

Kijk eens voor een 2e hands Inca Major, kan je tussen de €200 en €400 kopen.
    Als je hem vrij compleet kan kopen zit er een langgat/freesbblokken/pennen hulpstuk bij

Ik vind het wel een leuk ding voor dat geld.
    Het is dan zogenaamd een aanbieding met 25% korting, maar das niet helemaal waar.
    Er zit wel korting op, maar geen 25%.

Ik weet de hobby toepassing niet, maar mocht je hem aanschaffen is het wel leuk om te zien wat er mee gemaakt wordt.

Wow! Bedankt voor de reacties! Lastig hoor. Ik vind het belangrijk dat ik er precies mee kan werken. Het moet een goede verhouding zijn tussen prijs en kwaliteit vwb de toepassing. Als deze zaagtafel niet veel verschilt met bijv een einhell dan is het waarschijnlijk niet wat ik zoek...

Het ligt er maar aan wat je er mee wilt maken.
    Ik weet niet veel van een Einhell zaagtafel, maar ook daar valt mee te werken.
    Ik vind dat er altijd zo negatief wordt gedaan over goedkope spullen. Alles heeft zijn prijs en overal valt mee te werken.
    Ik kom uit de tijd dat een machine een luxe was.
    Ik vind het een uitdaging om met zo'n tafel een hele massieve houten keuken te bouwen. Het zal niet snel,gaan, maar ik denk toch dat het lukt.

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2014
    Er is pas een draadje geweest over zaagtafels, en ook daar heb ik gemeld dat ik de PTS al 8 jaar in bezit heb, en gebruik.
    Het is mijn eerste zaagtafel, en ik ben meer dan tevreden. De enige ervaring die ik hiervoor had was met een de Walt, en al kreeg ik geld toe, zou ik dat prustding niet willen hebben!
    Enige nadeel van de pts 10 is dat het afzuigen van het zaagsel absoluut beter kan.

De geleider bij de bosch is stabiel, en je kan er heeeeeel nauwkeurig mee werken.

De man in dit filmpje heeft een modificatie voor het afzuigen.

Forum Rechten