Mijn kerststal.

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl


Zo vandaag de laatste hand gelegd aan mijn kerststal in een stijl, die ik voor ogen had.
Jozef/Maria uit olijfhout.
Herders uit eiken - gerookt - 20 cm)
Wijzen uit kersenhout. (18 cm)
Kribbe uit moerashout - eiken.
Kind: hulst
Kerstbomen uit iepen - 25 en 13 cm.
Foto's zeggen meer.................heel veel onderdelen dus.
vr.gr. Jan Pranger.

PB250016.jpg

PB250018.jpg

PB250019.jpg

PB250020.jpg

PB250021.jpg

PB250022.jpg

PB250025.jpg

PB250023.jpg
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Mooie vormen waarvan de kerststal goed tot zijn geheel komt, Jan.
Alles past in z'n plaatje.
Super.

Sirjacobs Didier.
 
Laatst bewerkt:

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Beste mensen allemaal hartelijk dank voor de fijne reacties.
Het stuk KAURI (achtergrond) had ik al jaren liggen voor dit doel. Ik wilde een moderne eigentijdse kerststal inrichten in een stijl en vormgeving die mij aanspreekt. Bewust heb ik verschillende houtsoorten gebruik. Het stoere eiken voor de herders en het stijlvolle kersen voor de wijzen. Het kind uit het onschuldig witte hulsthout. Hulst dat altijd groen=levend blijft. De schapen uit o.a. tulpenboomhout dat ik gemakkelijk kon bewerken voor het woleffect. De kribbe uit moeraseik symboliseert het oude verhaal. Jozef en Maria uit het tere, duurzame en kostbare olijfhout. De kerstboompjes geven kleur aan het geheel.
Een tijdrovende maar dankbare klus.
vr.gr. Jan Pranger.
www.arstorno.nl
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Was vanmiddag even bij Jan en natuurlijk ook even bij de kerststal gekeken en dan valt mij op hoe Jan er in geslaagd is om met een paar simpele raken lijnen, de devote vorm aan de figuurtjes te geven. Wat op de foto's van Jan helaas niet goed te zien is, zijn de details die allemaal als losse deeltjes gedraaid zijn en daarna samengevoegd tot het geheel. Jan zou daar nog wel wat meer over mogen vertellen, vind ik ;).

jaap
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.755
145
Rotterdam
Een hele knappe compositie, alles past perfect bij elkaar en ziet er prachtig afgewerkt uit.
Ondanks dat ik niet zo van de kerststallen ben, vind ik deze wel leuk.

Grts, Raymond
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.