Silver Maple bowl.

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Ik heb deze lage schaal opnieuw gedraaid en afgewerkt en vond dit hout mooier dan normaal, dikwijls vind ik dat Silver Maple meer een vuile kleur heeft als het wat langer light en gaat spalten (slaap), maar deze heeft dat niet.

Het heeft een mooie bruine kleur met de slaap lijnen die er door lopen, Ik had hem all verschillende jaren geleden voor gedraaid, kwam van een grote Silver Maple die langs de straten in het oudere part van London Ontario stonden.

Hij is ongeveer 37 doorsnee, Ik heb de ronde schaalvorm apart gezet van de ovale buiten vorm met de hogere rand, aan de onderkant heb ik de rand wat hol gedraaid om makkelijker vast te houden en dat voelt goed aan :)

All comments welcome :)


Stained & Spalted Silver Maple.jpg Stained & Spalted Silver Maple profile.jpg Stained & Spalted Silver Maple bottom.jpg
 
Mooi Leo, strakke vormgeving. Waar heb je hem mee behandeld ?. Ik gebruik zelf vaak Rusti's Danish Öil en heb het idee dat het hout dan een warmere gloed krijgt. Laatst bij Houtzagerij Hogendoorn in Lienden hadden ze beuken kolommen met slaap in het hout ( 50x40x40cm hxbxd ) , erg mooi. :cool:
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Mooi Leo, strakke vormgeving. Waar heb je hem mee behandeld ?. Ik gebruik zelf vaak Rusti's Danish Öil en heb het idee dat het hout dan een warmere gloed krijgt. Laatst bij Houtzagerij Hogendoorn in Lienden hadden ze beuken kolommen met slaap in het hout ( 50x40x40cm hxbxd ) , erg mooi. :cool:

Thank you Edwin :), Ik gebruik Gepolymeriseerd Tung olie, Ik vind Danish oie heeft er meestal line olie in, en die verkleurd nogal wat geel en donkerder, ook duurt het nogal wat langer voordat die hard word en het word ook niet zo hard als de Tung olie, Ik koop het van Lee Valley hier in Canada.

http://www.leevalley.com/en/wood/page.aspx?p=20050&cat=1,190,42942
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.