Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Silver Maple bowl.

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014

Silver Maple bowl.

Ik heb deze lage schaal opnieuw gedraaid en afgewerkt en vond dit hout mooier dan normaal, dikwijls vind ik dat Silver Maple meer een vuile kleur heeft als het wat langer light en gaat spalten (slaap), maar deze heeft dat niet.

Het heeft een mooie bruine kleur met de slaap lijnen die er door lopen, Ik had hem all verschillende jaren geleden voor gedraaid, kwam van een grote Silver Maple die langs de straten in het oudere part van London Ontario stonden.

Hij is ongeveer 37 doorsnee, Ik heb de ronde schaalvorm apart gezet van de ovale buiten vorm met de hogere rand, aan de onderkant heb ik de rand wat hol gedraaid om makkelijker vast te houden en dat voelt goed aan

All comments welcome

Stained & Spalted Silver Maple.jpg Stained & Spalted Silver Maple profile.jpg Stained & Spalted Silver Maple bottom.jpg

Gewoon mooi.

Mooie houtstructuur en zeker een mooie vorm.
    Groetjes Sirjacobs Didier.

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wim Kluck Bekijk Berichten
    Gewoon mooi.
    Dank voor je comment Wim

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sirjacobsd Bekijk Berichten
    Mooie houtstructuur en zeker een mooie vorm.
    Groetjes Sirjacobs Didier.
    Dank je Jacob, Ik was best blij met de mooie kleur van het hout, de rest was op to me

Mooi Leo, strakke vormgeving. Waar heb je hem mee behandeld ?. Ik gebruik zelf vaak Rusti's Danish Öil en heb het idee dat het hout dan een warmere gloed krijgt. Laatst bij Houtzagerij Hogendoorn in Lienden hadden ze beuken kolommen met slaap in het hout ( 50x40x40cm hxbxd ) , erg mooi.

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hartvoorhout.jouwweb.nl Bekijk Berichten
    Mooi Leo, strakke vormgeving. Waar heb je hem mee behandeld ?. Ik gebruik zelf vaak Rusti's Danish Öil en heb het idee dat het hout dan een warmere gloed krijgt. Laatst bij Houtzagerij Hogendoorn in Lienden hadden ze beuken kolommen met slaap in het hout ( 50x40x40cm hxbxd ) , erg mooi.
    Thank you Edwin , Ik gebruik Gepolymeriseerd Tung olie, Ik vind Danish oie heeft er meestal line olie in, en die verkleurd nogal wat geel en donkerder, ook duurt het nogal wat langer voordat die hard word en het word ook niet zo hard als de Tung olie, Ik koop het van Lee Valley hier in Canada.

http://www.leevalley.com/en/wood/pag...at=1,190,42942

Mooie kleuren

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marcel van berkel Bekijk Berichten
    Mooie kleuren
    Thanks for looking and commenting Marcel

Forum Rechten