OSB plaat

thomas84

Nieuw lid
21 nov 2014
4
0
Hallo,
Ik wil een meubel maken met osb, maar ik vind 18mm te dun. Nu vroeg ik mij af of osb platen te verlijmen zijn tot 36mm?
Dus ik wil 2 platen op elkaar lijmen kan dit?
Gr thomas
 

thomas84

Nieuw lid
21 nov 2014
4
0
De hoofd reden om te verlijmen tot 36mm is massa ik wil een simpel maar stabiel audio meubel. En met simpel bedoel ik 2 planken en een stel beton blokken :)
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Ik zou dan de boord op verstek verbinden, de binnenkant van OSB is erg ruw. Die wil je liever niet zichtbaar hebben.
het is misschien ook handig te zeggen dat daar gewoonlijk formaldehyde lijm in zit, net zoals bij mdf, multiplex en vezelplaat, dus als je een éénvoudige of ruwe look wil zonder dat spul, den kan je je nog altijd keren naar een stel dennen planken of gebruikt steigerhout.
 

Tinker55

Actieve deelnemer
30 okt 2013
202
5
Hardenberg
Hoi Thomas, ik heb zelf in het verleden - voordat ik een "echt" audio meubeltje heb gemaakt - iets soortgelijks gedaan; ik zou zelf alleen geen OSB gebruiken maar (bijv) 2 of meer lagen MDF verlijmen; dat laat zich ook nog eens veel gemakkelijker afwerken mocht je dat willen. Groet, Erik
 

thomas84

Nieuw lid
21 nov 2014
4
0
ik wil juist OSB gebruiken vanwege zijn grove structuur, en onbehandeld MDF vind ik persoonlijk niet veel aan.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.