Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 18

Onderwerp: vogelvoederhuisje

vogelvoederhuisje

Ik wil die lieve vogeltjes de winter doorhelpen, hoop natuurlijk dat ik ervan kan genieten met mijn zoontje.

Een plaatje trespa gescoord op MP en van wat resthoutjes dat ik nog had staan. Poehee 8mm trespa is toch best hard om te zagen!!!!

Hekjes mee naar werk naar de kolomboormachine en hup gaatjes boren..

verfen:

Haakjes inmiddels gemonteerd voor het voer en weer in elkaar.

Vandaag onderstel gemaakt, deze komt op de standaard van de parasol.
    Deze wordt geklemd door de sleutelvorm haaks op elkaar te zetten, zo kan hij er niet vanaf waaien...

Immiddels zit dit al in elkaar en al in het eerste laagje beits.
    Laatst gewijzigd door matrex-online; 19-11-14 om 22:49.

Netjes gemaakt! Heeft je zoontje ook geholpen, als een soort voorpret? Dit nodigt ook uit tot een groot vogelhuisje en voeder topic.

jaap

Athanor
    Guest
    Ja, mooi gemaakt!

Goed idee om hier een groot topic van te maken. Ik moet ook nog wat van dergelijke vogelvriendelijke hulpmiddelen maken. Wij willen weer wat vogels naar onze tuin lokken, die is nogal stil geworden omdat hier veel vogels door de hete zomer slachtoffer van het Botulisme zijn geworden

Fons

Mooi gemaakt, laat de vogeltjes maar komen.

Goed bezig.
    altijd goed om vogels te helpen in de winter.
    en meteen een leuk project.

Leuk project! Ook een goed idee om het huisje in de parasol houder te zetten.

Matrex ziet er goed uit echter trespa is nogal glad dus bij een beet je wind vliegt het brood/zaad er van af.
    Ik adviseer je een klein opstand randje rondom het voederhokje te maken met enkele afwateringgaatjes voor afvoer van regen water.
    Succes vind het erg leuk om zo de vogeld de winter door te helpen

Simon

Senior Member
    Ingeschreven
    May 2010
    Echt leuk gedaan! Kun je mij vertellen hoe de parasol houder werkt?

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2014
    Leuk huisje Matrix!

Op zich een leuk idee om de vogelhuisjes te tonen.

Dus bij deze mijn creatie.
    Vorige winter vroeg mijn vrouw om weer een voederhuisje te maken. ( foto's van de oude zal ik eens opzoeken, maar ja veel anders is het niet want het was dezelfde architect)
    Een beetje gescharreld tussen restmateriaal en dit in elkaar gefrummeld.
    Bodem is gewoon een stukje watervast verlijmd multiplex en de rest is vurenhout. Dak is een 'skiffe' noorse dakbedekking. Geen idee wat het in het nederlands is. Leisteen?
    In iedergeval was het plaatsen leuk in februari. Ik dacht het even simpel te doen: paalpunt in de grond paaltje erin en huisje erop.
    De dreun in mijn arm voel ik nog toen ik met een ferme klap de paalpunt de grond in wilde rammen: de grond was uiteraard bevroren en echt als beton. Even niet bij nagedacht terwijl ik tot mijn knieën in sneeuw stond.:-)
    Oplossing? kettingzaag gepakt en een stuk van een boom afgezaagd, had ik een mooi paaltje.

Genoeg geleuter, de foto's:

DSCF0499_50%.jpg

DSCF0500_50%.jpg

nieuwe update:

Schoorsteen gemonteerd en gaten aan de voorkant en achterkant met een stokkie erbij.

Ook de bevestiging voor op de parasolstandaard nog eens in de verf en nog wat extra's.

Dat extra's dat had ik wel verdiend om ff voor mijn middagdienst te maken aangezien ik gister 2 examens had voor mijn opleiding gister. Deze extra staat nu in de eerste verf, morgen nog een laagje en dan is ie klaar om te monteren... Ik vertel nog ff niet wat en houdt het nog ff spannend.

to be continued
    Laatst gewijzigd door matrex-online; 20-11-14 om 23:41.

Forum Rechten