Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 7 van de 7

isoleren van een houten garage deur.

Ik heb een houten dubbele garage deur die nu bestaan uit een 40 mm dik hardhouten frame met aan de buitenzijde afgewerkt met hardhouten schroten. Nu wil ik aan de binnen zijde 40 mm steen wol tussen het deur frame plaatsen en dan de binnen zijden afwerken met een plaat van 9 mm groene mdf of multiplex . Deze wordt na plaatsing geverfd. Nu is mijn vraag, kan ik dit ongestraft doen zonder in de problemen te komen of krijg ik de maken met condens vorming tussen de binnen en buiten zijde van de deur, en dus eventueel houtrot. De garage wordt in de wintermaanden de hele dag verwarmd. Of zijn er nog andere manieren om deze deuren te isoleren.

Groetjes Marc

Ik zou PS nemen en een dampremmer aan de binnenzijde aanbrengen.
    Wordt wel een zwaar deurtje trouwens..

Misschien hardschuimplaten. Hoeven ook niet zo dik.

Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      image.jpg
Bekeken:   242
Grootte:   26,4 KB
ID:        22339

Zo ziet een geïsoleerde deur eruit. Dat aluminium hoef je niet te gebruiken. Alles precies pas om condensvlakken te vermijden en daarna luchtdicht afsluiten.
    De garage zelf dient voldoende te kunnen ventileren.

Ik zit met een nagenoeg identieke situatie, en had ook dezelfde oplossing in gedachten.
    het enige dat ik zou toevoegen is een dampdichte folie aan de warme zijde, de binnenkant van de deur dus.
    Je zou kunnen overwegen om Pir-isolatie te gebruiken.
    dat heeft een hogere isolatiewaarde per dikte-eenheid tov steenwol en PS-schuim.

Roofmate? Is in verschillende diktes verkrijgbaarbaar en is tevens dampremmend volgens mij

Bedankt voor de info allemaal. Ga kijken wat er allemaal in de handel is betref isolatie materiaal en de isolatie waarde ervan.

Gr Marc.

Ik heb er destijds 40 mm pur plaatjes ingestopt, na 15 jaar nog geen problemen mee. Steenwol is misschien wel beter geluidswerend, maar is dat vereist?
    sometimes you just need a bigger hammer

Forum Rechten