groot draaiwerk

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
hallo forumkameraden,

gister is mij gevraagd om een soort van houten kegelvorm te maken met een hoogte van 130 cm. dit past niet in mijn draaibankje. nu zou ik dit dus gaan maken in delen. iemand hier ervaring mee?? of misschien andere goedere optie's??
rick
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
@wilco : goed plan, ben bang dat dat buggetmatig niet verantwoord is, eerst maar een drumsander en een goed lintzaag

toch bedankt!! :D
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Hoi Rick.
Inderdaad gewoon in 2 delen, waarbij je strak van onderste naar middelste diameter gaat en vervolgens het bovenste gedeelte van middelste diameter naar de punt. In het midden een pen om de delen precies op elkaar te krijgen. Lijm erop en klemmen, waarbij je even een conisch hulpstuk maakt voor de punt om die niet te beschadigen. Bij lijmnaad de nerfaansluiting in de gaten houden. Tijdens het draaien het verloop van de kegel met een rechte lat controleren op oneffenheden/strakke lijn.
Veel succes, plaats je - dadelijk?? - even een foto?
vr.gr: Jan Pranger.
http://www.arstorno.nl
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.