Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 50
    Senior Member
    Ingeschreven
    Nov 2013

Frees,afkort en zaag tafel

Beste Mensen,

Ik woon ik de stad en heb het volgende probleem: Ik heb geen ruimte voor grote machines, Nauja misschien 1.
    Van het voorjaar heb ik een project waarbij ik een freestafel en een goede afkortzaag nodig heb. Ik ben al een tijdje aan het rondkijken wat ik het best kan kopen.
    Mijn voorkeur gaat naar een alles in 1 machine, omdat dat het meest compact is.
    Volgens mij de enige machine die daaraan voldoet is de Mafell Erika 85. Maar deze is best prijzig en bijna niet gebruikt te vinden. Een andere optie is iets zelf maken. (Ik heb toegang tot een volledig uigerusten metaalwerkplaats)

Beide oplossingen zijn niet ideaal. Dus suggesties voor alternatieve?

Bedankt!

Wat wil je graag gaan maken? Festool heeft ook een handig modulair systeem, het cms systeem, maar ik zag deze op marktplaats staan, volgens mij ook echt een koopje.

jaap

Senior Member
    Ingeschreven
    Nov 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jaap Bekijk Berichten
    Wat wil je graag gaan maken? Festool heeft ook een handig modulair systeem, het cms systeem, maar ik zag deze op marktplaats staan, volgens mij ook echt een koopje.

jaap
    Ik heb naar de PRECISIO CS 70 gekeken, maar vond het allemaal niet zo stevig en dan zou je ook nog een freesmodule moeten kopen waar allleen een festool bovenfrees oppast. Het sprak me allemaal niet zo aan. Als je dan kijken naar alle losse onderdelen die je er dan nog moet bijkopen, die echt duur zijn, kom je ook op heel veel geld uit.

je kunt ook alleen de cms modules met machine kopen (worden dikwijls aangeboden) en dan zelf een tafel maken
    Mijn CMS modules hangen ook in een eigen tafel en dat werkt prima
    Met een hamer past alles...

Stefan er zijn meerdere merken die dergelijke machines verkopen. Tendo tools is er een van. Ik zou bij deze kwaliteit wegblijven.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door evs Bekijk Berichten
    Ik heb naar de PRECISIO CS 70 gekeken, maar vond het allemaal niet zo stevig en dan zou je ook nog een freesmodule moeten kopen waar allleen een festool bovenfrees oppast. Het sprak me allemaal niet zo aan. Als je dan kijken naar alle losse onderdelen die je er dan nog moet bijkopen, die echt duur zijn, kom je ook op heel veel geld uit.
    De link verwijst niet naar een Precisie CS 70, maar naar CMS, wat gezien je ruimte probleem reuze handig kan zijn. Ik heb overigens jaren met heel veel plezier een CS 70 gehad. Maar wat wil je gaan maken?? Toxiq geeft ook een prima oplossing.

jaap

Senior Member
    Ingeschreven
    Nov 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jaap Bekijk Berichten
    De link verwijst niet naar een Precisie CS 70, maar naar CMS, wat gezien je ruimte probleem reuze handig kan zijn. Ik heb overigens jaren met heel veel plezier een CS 70 gehad. Maar wat wil je gaan maken?? Toxiq geeft ook een prima oplossing.

jaap
    Ik denk dat het platenzaag niet echt geschikt is voor een zaagtafel en ik weet dat het vloeken is op dit forum is. Ik ben niet zo'n fan van het festool systeem. Dus ik ben vooral opzoek naar sugesties anders dan van het F woord.
    Ik wil er meubel gaan maken. In het voorjaar kozijnen en deuren, gereedschapkoffers en lades met verschillende houtverbinden.

Een toverstokje?

Tsjaaa... dat festool spul is ook helemaal niet voor meubelwerk en krappe ruimtes bedoeld natuurlijk.....

Wat heb je voor ervaring met gereedschap?

Forum Rechten