Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 33

Welke schuurmachine? (stationair combi band en schijf)

Hoi hoi,

Een kleine vraag waar ik denk ik het antwoord wel op weet, maar toch twijfel ik nog teveel

https://www.baptist.nl/houtbewerkers...fschuurmachine

en

http://www.alphametal.be/nl/shop/pro...fschuurmachine

De eerste heeft 800watt vermogen de tweede maar 550watt (de bandschuurmachine die ik momenteel op zijn kop zet, heeft al 600watt). Verder zijn de afmetingen van de schurende delen nagenoeg gelijk, al heeft de eerst een schijf van 250mm (courant), terwijl de hbm er eentje heeft van 225mm (wat betekent dat ik elke nieuw schuurpapiertje op maat moet snijden).

Enfin volgens mij ga ik meer plezier hebben van de woodfast BDS610, maar ik ken dat merk verder niet. Is dat degelijk genoeg om pakweg een paar uur achter elkaar te draaien en hardhout te schuren?

niemand enige ervaring met die woodfast? Of met het merk Woodfast?

Woodfast is een Australische machinebouwer, hier bekend van hun houtdraaibanken. Veel van hun producten worden tegenwoordig in China gemaakt, zo ook de bandschuurmachine. Deze heeft evenwel een zwaardere motor dan zijn HBM neefje. Kwaliteitsverschil zal er niet of nauwelijks zijn tussen die twee lijkt me.

hmm, dan vraag ik me af of het prijsverschil opweegt tegen die zwaardere motor...

Ik vind het bijzonder dat je op een plaatje kan zien of iets is wat het lijkt.
    Opgegeven motorvermogen zegt weinig over wat een machine kan. Zelfde als Kw (Pk) bij een auto. Het koppel telt.
    Ik denk dat het prijsverschil wel degelijk uit te leggen is.
    Ik zou ze gaan bekijken. Ik heb die Woodfast gezien en dat ziet er degelijk uit.

Er kan zelfs bij gelijke specificaties verschil tussen de machines zitten. Juist bij langdurig gebruik kan het belangrijk zijn om een motor te kiezen die geschikt is voor continue gebruik. Gebruik je hem kort zoals de meeste hobbyisten dan maakt het niet zo veel uit.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SamPonette Bekijk Berichten
    ). al heeft de eerst een schijf van 250mm (courant), terwijl de hbm er eentje heeft van 225mm (wat betekent dat ik elke nieuw schuurpapiertje op maat moet snijden.
    http://www.buitelaar.nl/producten/ho...schuurschijven

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joopvommen Bekijk Berichten
    bizar op de site van alphametal (belgische verdeler voor hbm) staat dat je 250 schijven moet verkleinen..

Waarom ik het hier vraag is simpel: beide winkels zijn voor mij meer dan 1 uur rijden en dat in 2 verschillende richtingen.. dus met even gaan kijken, verlies ik makkelijk meer dan een dag (als ik zou besluiten dat de machine in de eerste winkel beter is).

Ohja waarvoor ik het wil gebruiken: het in vorm schuren van mijn Ottokars (de carrosserie). Nu doe ik dat met een Bosch PBS 7AE bandschuurmachine.

Beide machines lijken mij een upgrade vergeleken met mijn huidige opstelling.

Heb je er al eens aan gedacht om de machine op de zijkant te leggen.
    Ik heb bij mijn Makita een plaat gemaakt zodat ik hem op de zijkant kan leggen. Is makkelijk tegenaan duwen.
    Ik vind die eerste winkel zowieso leuker. Maar die kost dan wel €230 meer uit de zak. Die heeft ook het geheel omkast.

Forum Rechten