Appelhouten schaal ongeveer 22 cm doorsnee.

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Deze schaal had ik ongeveer 8 jaar geleden voor gedraaid, het was dus mooi droog nu, het hout heeft ook niet meer gewerkt en bleef mooi rond en vlak.

Appelhout draait zo lekker, en deze schaal heb Ik als een gebruiker gedraaid en dus niet dun maar dikker dan meeste tijd.

De schaal heeft die mooie donkere hout kleur dat Appel hout kan hebben met de gevarieerde kleuren en het lichte saphout.

Alle comments welkom :)

1 Dark Applewood bowl.jpg 2 Dark Applewood bowl.jpg Dark Applewood bowl profile.jpg Dark Applewood bowl bottom.jpg
 

HoutHans

Actieve deelnemer
1 mei 2012
450
20
Beste Leo,

Mooie schaal en inderdaad mooi hout, ik heb nog een paar plankjes appel liggen waar ik nog iets moois van wil maken. Een waarschijnlijk volstrekt onbenullige vraag, maar moet het werkelijk acht jaar liggen om droog te worden; is dat nodig bij appel? Als dat het geval is moet ik nl. nog even geduld hebben met m'n plankjes.
Groeten,
Hans
 

Rien van Lieshout

Actieve deelnemer
20 sep 2012
699
1
Oostelbeers
Ja Leo, weer een prachtig stuk hout.
En naar mijn mening inderdaad TE dik gedraaid, dat van die gebruikschaal begrijp ik wel maar je gaat tijdens het gebruik toch niet gooien met de schaal haha?
Ik mis overigens jou inscriptie aan de onderzijde.
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Beste Leo,

Mooie schaal en inderdaad mooi hout, ik heb nog een paar plankjes appel liggen waar ik nog iets moois van wil maken. Een waarschijnlijk volstrekt onbenullige vraag, maar moet het werkelijk acht jaar liggen om droog te worden; is dat nodig bij appel? Als dat het geval is moet ik nl. nog even geduld hebben met m'n plankjes.
Groeten,
Hans

Dankjewel Hans :), Ha 8 jaar ? :D, nee hoor, de oorzaak van het lang wachten is, omdat als Ik een hele stam vind/krijg, Ik die direct helemaal opwerk, zo kan ik dus goed 20 schalen van een stam voor-draaien en die worden dan gedroogd, sommige worden later afgewerkt en andere blijven zitten to Ik er aan toekom om ze af te werken, Ik zou verwachten dat een korte plank in een jaar wel droog kan zijn, light er wel aan waar en hoe de plaats van drogen is, voor Appel en fruitboom hout in het algemeen kun je het beter langzamer laten drogen, het wil nogal makkelijk splijten en scheuren.

Mooie schaal. Je stijl is duidelijk te herkennen.
Thank You Wim :), is that good or bad ? :D 1thumb.gif

Ja Leo, weer een prachtig stuk hout.
En naar mijn mening inderdaad TE dik gedraaid, dat van die gebruikschaal begrijp ik wel maar je gaat tijdens het gebruik toch niet gooien met de schaal haha?
Ik mis overigens jou inscriptie aan de onderzijde.

Dankjewel Rien :D, Ja smaken verschillen, maar, de wand is well onder gedraaid, zo het is niet zo dik als dat het op het eerste oog lijkt, maar ja wel dikker dan meeste van mijn stukken, Gooien ? Ha :D ja Ik denk dat hij dat wel overleefd, kon wel eens hard aankomen voor de getroffene ;), Mijn naam en andere info staat er ondertussen wel op, thanks 1thumb.gif

Mooie schaal Leo. Dikwandig mag ook eens.
Groetjes Didier Sirjacobs.

Dank je Jacob, Het is niet zo’n prachtig uitgewerkt stuk als wat jij ons hier hebt laten zien,( vind dat echt prachtig) maar het word gewoon op gevoel gemaakt, en soms word het dat dan wel dikker en soms dunner, naar gelang Ik voel wat het hout het beste vertoont, dit is prachtig hout en Ik wou dat meer uit laten komen, That’s just me and my love for wood :D 1thumb.gif
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Thank You Wim*, is that good or bad ?**

Heeft niets te maken met goed of slecht. Ik geloof niet dat ik iets van je gezien heb dat bad is. Ik bedoel dat je de meeste onderkanten van de schalen op dezelfde manier vorm geeft. Soms ik het niet mijn smaak, maar wel hebben ook niet hetzelfde meisje, gelukkig maar want anders zag alles eender uit
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Thank You Wim*, is that good or bad ?**

Heeft niets te maken met goed of slecht. Ik geloof niet dat ik iets van je gezien heb dat bad is. Ik bedoel dat je de meeste onderkanten van de schalen op dezelfde manier vorm geeft. Soms ik het niet mijn smaak, maar wel hebben ook niet hetzelfde meisje, gelukkig maar want anders zag alles eender uit

Dank je Wim :), dat is veel beter dan “ daar is hij weer met z’n (whatever het is dat verveelt), m’n Opa zou ook zoiets zeggen, van als ieder hetzelfde mooi vond, dan hadden ze allemaal Oma willen trouwen ;)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.