opbergen handschaaf.

kreidler

Actieve deelnemer
1 aug 2013
181
0
Lochem
Hoe bergen jullie de handschaaf op?
Heb nu een houten wand gemaakt in de schuur voor een schap,en gereedschap op te hangen.
Wil de schaafjes van klein tot rijschaaf hier ook op kwijt,liggen nu meestal op de werkbank :mad:
Is hier een mooie mannier voor,zodat het makelijk te pakken is en ook nog wat lijkt.

Groet Pascal
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.085
504
Moordrecht
Zoiets? Hangend aan een french cleat. Verplaatsbaar en zeer bij de hand!

248189-438x.jpg


b54907ba6157fcefcecf73742c701081.jpg
 

kreidler

Actieve deelnemer
1 aug 2013
181
0
Lochem
Dat is een goed idee,maar ben wel een beetje bang dat ik de schaaf een keer zo uit zn houder tik als ik met iets anders aan het werk ben.
Een dichte kast wil ik ook niet,niet handig.
De naam french cleat kende ik nog niet.
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.085
504
Moordrecht
Het is echt een stevige houder, hij hangt bij mij ook zo aan de muur, ik kom er niet eens in de buurt als ik bezig ben, m'n werkbank is 95cm diep.. Moet je wel erg je best doen! Als je 'm op de juiste manier maakt, kan het geen kant op , behalve recht naar boven. Er zit geen kantelmogelijkheid in.. En een paar goede schaven maakt het zodanig zwaar dat dat zelfs moeilijk gaat..

Edit: en je kan 'm natuurlijk onder elke hoek maken die je wilt..

Met een paar cleats boven elkaar zou je ook zoiets kunnen maken:

62f0a5faca9c3753c6aeca3f28375160.jpg


Vind ik persoonlijk niets, maar je hebt wel minder oppervlak om evt. te raken..
 
Laatst bewerkt:

HaenigAn

Actieve deelnemer
3 nov 2014
49
0
Twente
een haaklat is wel handig, de oude manier om kastjes op te hangen.
Ook voor dingen die vaak verplaatst worden, bij gebruik ophangen bij de werkbank of aan een verplaatsbaar werkbankje en opgeruimd aan de binnenkant van een kastdeur.
Plat tegen de wand zijn het stofnesten en lichte dingen stoot je zo van de wand (moet er een schroefje in).
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.