Wit Essen met veel figuur en chatoyance, ongeveer 28 cm.

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Dit soort hout is altijd te vinden in dikke grote Essen, typisch onder de dikke takken en vlak bij de grond, het bewegen van de stam en takken in de wind veroorzaken deze “rimpels” in de opbouw van de boom.

Met goed en mooi afgewerkt hout komt het echt in het leven, bijna ongelooflijk soms,waar je het wilt voelen maar het in niet te voelen, alleen te zien :)

Alle commentaar is welkom :)

Curly White Ash.jpg Curly White Ash bowl.jpg Curly White Ash profile.jpg Curly White Ash bottom.jpg
 

Bruin

Actieve deelnemer
26 aug 2014
73
0
Leeuwarden
Prachtig! Wat een beweging zit er in dat hout.
je hebt inderdaad de neiging om te voelen of er geen reliëf in zit.
ben inderdaad wel benieuwd naar de stappen om tot dit prachtig product te komen.
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Dankjewel voor all de commentaren heren :) 1thumb.gif, en Rien Ik gebruik de Mega Jumbo jaws aan mijn Oneway Stronghold chuck, een link die de jaws laat zien, I heb extensies gemaakt voor grotere schalen, wel voorzichtig werken.

In deze schaal had Ik zoals meestal een reces gedraaid en hoefde Ik het alleen maar wat bij te werken, soms moet Ik er wel meer hout van afdraaien en dat gaat best wel als je voorzichtig te werk gaat.

Een andere manier is met vacuüm werken, ook wel voorzichtig werken met dat, omdat het niet veel zijdelings houd, meer of minder alleen de frictie.

http://www.oneway.ca/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=90&Itemid=2
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.