ervaringen Dibetou

roeliepoelie

Actieve deelnemer
6 sep 2011
504
3
Hallo,
Is er hier iemand die ervaring heeft met Dibetou?
Ik kan aan een aantal planken komen voor een redelijk bedrag, maar kan er weinig over vinden.
Wat ik wel gevonden heb is dat het ook wel tigerwood heet, of afrikaans noten.
Maar hoe het er uitziet na bewerking blijft het beperkt tot een paar afbeeldingen op internet.
Heeft het dezelfde mooie structuur als europees noten, waar ik zelf helemaal gek van ben?

Heb dibetou op google ingevoerd , maar dan krijg ik zeer veel verschillende afbeeldingen.
Van bijna rood tot licht eiken.
Het zou fijn zijn als iemand zijn ervaringen met dit hout wil delen...
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Hallo,
Is er hier iemand die ervaring heeft met Dibetou?
Ik kan aan een aantal planken komen voor een redelijk bedrag, maar kan er weinig over vinden.
Wat ik wel gevonden heb is dat het ook wel tigerwood heet, of afrikaans noten.
Maar hoe het er uitziet na bewerking blijft het beperkt tot een paar afbeeldingen op internet.
Heeft het dezelfde mooie structuur als europees noten, waar ik zelf helemaal gek van ben?

Heb dibetou op google ingevoerd , maar dan krijg ik zeer veel verschillende afbeeldingen.
Van bijna rood tot licht eiken.
Het zou fijn zijn als iemand zijn ervaringen met dit hout wil delen...

Ik heb er geen persoonlijke ervaring mee, maar het is geen Noten hout ook niet in de familie van Noten, meer in de Mahonie familie en wat Ik ervan gezien heb lijkt het daar meer op, verder kan Ik je er niet mee helpen, sorry.

Een goed link here, maar wel in de Engelse taal, sorry.

http://www.wood-database.com/lumber-identification/hardwoods/african-walnut/
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Dibetou heeft een bruinige kleur en dat doet het soms denken aan noten, qua tekening lijkt het er echter totaal niet op. Wel een mooie houtsoort maar mist de tekening van het "echte" notenhout
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.