De magie van houtdraaien

nannevanvondelen

Nieuw lid
6 okt 2014
21
0
Twisk
Minstens 10 jaar geleden bezocht ik een demonstratie houtdraaien. Wat een magie! Je start met een vierkant blokje en na enige tijd is het een eierdopje. Of een schaaltje, of een..... Nou noem maar op.

Liefde op het eerste gezicht.

Op cursus gegaan bij Toos, alle basis sneden onder de knie gekregen, een simpel chinees bankje gekocht en aan de slag. Prachtig om mee bezig te zijn en als zoon van een timmerman, die altijd zijn vader aan het helpen was met van alles, voelde ik me helemaal thuis in de krullen.

Maar ja, op een goed moment, of slecht moment, raakte ik m'n ruimte kwijt aan de kinderen en in de huiskamer met een draaibank....

Maar nu, 10 jaar later heb ik een blokhut in mn tuin gezet en tot mijn eigendom verklaard. Beitels uit de mottenballen, allemaal weer schrp en een nieuwe bank gekocht. Een Nova 1624-44 die ik gisteren heb uitgepakt en neergezet. Het kan weer gaan gebeuren!

Weer even voorzichtig starten en kijken wat ik nog weet van de lessen van Toos.

Ik hou jullie op de hoogte en zal wat foto's maken.

Nanne
 

nannevanvondelen

Nieuw lid
6 okt 2014
21
0
Twisk
Nou, de Nova staat en draait en snort gezellig.

Een mooi linzaagmachientje bij O'Peaty vandaan.

Kortom, ik ben van start.

Ik heb dus wat foto's gemaakt, want jullie vinden dat leuk... maar ik krijg ze niet ge-upload.

Help...?!


Nanne
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.